صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
کد خبر: ۴۵۱۹۹

جزییات حکم اعدام سید محمد موسوی مجد جاسوس+ عکس

حکم اعدام محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم که از جاسوسان سازمان سیا و موساد در ایران بود و نقش کلیدی را در ترور سپهبد شهید سلیمانی داشت با تایید دیوان عالی کشور به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سید محمود موسوی مجد» فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد که نقش کلیدی در افشای جزئیات تردد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را داشت به اعدام محکوم شد.

 

موسوی مجد از جمله جاسوسان آمریکا و اسرائیل بود که در قبال دریافت دلار از فعالیت های مختلف سپاه قدس جاسوسی می کرد و محل تردد و مناطقی را که سردار سلیمانی به آنجا سفر می کرد را در اختیار این سازمان های بیگانه قرار می داد.

 

با توجه به اطلاعاتی که این جاسوس آمریکایی در اختیار سازمان سیا و موصاد قرار داد، پهبادهای آمریکایی  سردار سلیمانی را به همراه «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی و چند تن دیگر در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

 

سید محمود موسوی مجد کیست؟

 

«سید محمود موسوی مجد، فرزند سید کاظم؛ هم جاسوس سرویس سیا، هم جاسوس سرویس موساد.

 

عنصر فریب خورده‌ای که در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه قدس اطلاعات جمع‌آوری کرده و محل استقرار و ترددهای حاج قاسم سلیمانی را در اختیار بیگانگان گذاشته است.

 

جزییات حکم اعدام سید محمد موسوی مجد جاسوس

اسماعیلی درباره حکم عامل افشای محل تردد سردار سلیمانی گفت: «سید محمود موسوی مجد» فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به اعدام محکوم شد.

 

 

اسماعیلی تصریح کرد: وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد شهید سرلشکر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده و به زودی اجرا می‌شود.

 

ماجرای ترور سردار سلیمانی از زبان یک نظامی آمریکایی

 

یک فروند پهپاد پیشرفته MQ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهانش از جمله «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی را به شهادت رسانده بود.

 

نیوزویک نوشته این عملیات به قدری محرمانه بود که کسی از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای آن خبردار نبود. حتی ماهواره‌های جاسوسی خود ارتش آمریکا که معمولاً در آمریکا به عنوان «ابزارهای فنی کشور» یا NTM یاد می‌شود هم از موقعیت پهپاد خبردار نبودند. 

 

یک منبع اطلاعاتی آمریکایی که خواست نامش پنهان بماند به نیوزویک گفت روی این پهپاد هنگام حرکت به سمت فرودگاه بین‌المللی بغداد هیچ سامانه‌ رصد GPS نصب نشده بود. 

 

 

چه کسانی از برنامه ترور سردار سلیمانی آگاهی داشتند؟

 

از جمله کسانی که از حمله پهبادهای آمریکایی به خودروی حامل سردار سلیمانی با خبر بودند، سفیر آمریکا در عراق، مأمور اطلاعاتی سیا در این کشور و احتمالاً مسئول امور اطلاعاتی ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده‌اند. 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: