صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 14
کد خبر: ۴۶۰۶۵

تلاش واشنگتن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

وزیر خارجه آمریکا گزافه‌گویی‌های خود علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و اقدامات دولت چین را بار دیگر مطرح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از جروزالم پست، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بر ادامه تلاش واشنگتن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

 

پمپئو در سخنرانی مجازی خطاب به کمیته یهودیان آمریکا مدعی شد جمهوری اسلامی ایران حامی شماره یک یهودی‌ستیزی در دنیا است. وزیر خارجه آمریکا با یادآوری تصمیم دولت دونالد ترامپ برای زیرپاگذاشتن توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: «کارزار فشار حداکثری در حال نتیجه دادن است. ما تا زمانیکه ایران همانند یک کشور عادی رفتار کند و از تهدید مردم و همسایگان خود دست بردارد، به این کارزار ادامه خواهیم داد.»

 

وزیر خارجه آمریکا، که مجری اصلی طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است، با تاکید بر حمایت آمریکا از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود گفت: «آن‌ها (ایرانیان) هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشند.»

 

پمپئو همچنین از طرح آمریکایی-صهیونیستی صلح ترامپ موسوم به معامله قرن به عنوان تنها راه پایان مناقشه دیرینه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی یاد کرد. وی با تاکید بر مشترکات میان واشنگتن و تل‌آویو آن را نشانه‌ای از دوستی میان دو طرف دانست.

 

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود چین را هدف انتقاد قرار داد و مدعی شد: «پکن به دلیل بی‌تفاوتی بی‌پروایانه نسبت به تعهدات داخلی و کمپین‌های ضد اطلاعاتی و تقویت غیرشفاف ارتش خود، همگان را به مخاطره می‌اندازد.»

 

پمپئو از چین به عنوان چالشی فزاینده برای آمریکا و رژیم صهیونیستی یاد کرد و افزود: «دولت ما در مقابل چین ایستاده است. ما باید نسبت به تهدیدات ناشی از چین هوشیار باشیم.» پمپئو مدعی شد ایستادن در برابر بازیگران بد، از ارزش‌های آمریکاست./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: