صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۴
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۰۷۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

نحوه ویرایش اطلاعات سهام عدالت

امکان ویراش اطلاعات سهام داران عدالت فراهم شد در ادامه نحوه ویرایش اطلاعات سهام عدالت را با هم می خوانیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آن دسته از مشمولان سهام عدالت که اطلاعات هویتی خود را صحیح وارد نکرده اند و امکان ویرایش نیز نداشتند اکنون می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت اطلاعات سهام عدالت خود را ویرایش کنند.

 

 

نحوه ویرایش اطلاعات سهام عدالت

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت به دارندگان این سهام توصیه کرد اطلاعات خود را اصلاح کنند تا بعدا دچار مشکل نشوند.


ازادسازی سهام عدالت سوالات زیادی در ذهن مردم ایجاد کرد . مدیریت سهام عدالت و ارزش روز سهام عدالت از جمله موضوعات بودند . در این بسته خبری به چگونگی ویرایش اطلاعات سهام عدالت میردازیم : سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: زمانی صحت و سقم اطلاعات مشخص می‌شود که فرد می‌خواهد اقدام به فروش کند چراکه رمز یکبار مصرفی به شماره همراه آن متقاضی باید ارسال شود و در آن زمان است که متوجه می‌شویم شماره همراه به نام آن فرد نیست و دچار مشکل می‌شوند.

 

حسین فهیمی درباره مشمولان سهام عدالت که اطلاعات هویتی خود را اشتباه وارد کرده اند اظهار داشت:در حال حاضر امکان اصلاح اطلاعات مشمولان سهام عدالت توسط خودشان وجود دارد و افراد می‌توانند به سامانه مربوطه مراجعه و اطلاعات به روز شده و صحیح را وارد کنند.

 

وی ادامه داد: مشخصات هویتی از جمله کد ملی و ... با توجه به اینکه توسط مرکز اطلاعات سازمان ثبت احوال کنترل می‌شود، مشکلی وجود ندارد و مشمولان باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح اطلاعات اشتباه مانند شماره شبا و شماره تماس خود اقدام کنند.

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت افزود: تاکید می‌کنم، براساس مصوبه شورای عالی بورس مشمولانی که شماره حسابی شماره شبای معتبر آن را اعلام کرده و شماره همراهی که به نام خودش باشد ارایه کرده باشد، نیاز به احراز هویت مجدد ندارد.

 


فهیمی گفت: ورود به بازار سرمایه مستلزم طی مراحل احراز هویت است اما اگر مشمول سهام عدالتی که این اطلاعات را ارایه داده باشد، نیاز به احراز هویت ندارد و می‌تواند نسبت به مدیریت سهام خود یعنی فروش یا هر اقدام دیگری اقدام کند.

 

وی درباره جمعیت مشمولان که اطلاعات اشتباه از خود درج کرده‌اند، اظهار داشت: زمانی صحت و سقم اطلاعات مشخص می‌شود که فرد می‌خواهد اقدام به فروش کند چراکه رمز یکبار مصرفی به شماره همراه آن متقاضی باید ارسال شود و در آن زمان است که متوجه می‌شویم شماره همراه به نام آن فرد نیست و دچار مشکل می‌شوند.

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد: درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه شماره همراه تحت مالکیت مشمول بخشی از هویت الکترونیکی آن را تشکیل می‌دهد و بنابراین اطلاعات است که تمام خدمات سهام عدالت الکترونیکی ارایه می‌شود لذا ضروری است که مشمولان هویت الکترونیکی خود را تکمیل کنند.

 

فهیمی همچنین با بیان اینکه از دهم خرداد ماه سهام عدالت در پرتفوی مشمولان قرار گرفته و قابل مشاهده است، گفت: در سایت‌های کارگزاری و سهام عدالت قابل مشاهده است و افراد می‌توانند به شبکه بانکی و کارگزاری مراجعه و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه سفارش‌گذاری آنلاین سهام عدالت قابل انجام است، ادامه داد: سفارش‌های سهام عدالت تجمیع می‌شود و اینطور نیست که مشمول برای خرید و فروش به طور مستقیم به سامانه معاملات دسترسی پیدا کنند اما امکان سفارش گذاری آنلاین وجود دارد نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها برای معاملات سهام عدالت نیست.

 

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت افزود: در حال حاضر 90 درصد کارگزاری‌ها این خدمات را به مشمولان ارایه می‌دهند.

 

 

مشکل فروش سهام عدالت حل شد

مشکل فروش سهام عدالت حل شدقابلیت اصلاح شماره تلفن همراه سهامداران عدالت جهت فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها فراهم شد.


 فهیمی (سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت) گفت: قابلیت اصلاح شماره تلفن همراه سهامداران عدالت جهت فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها فراهم شد.

 


حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با اشاره به رفع مشکل عدم همخوانی تلفن همراه و کدملی برخی از سهامداران عدالت که در هنگام فروش سهام عدالت در سامانه کارگزاری‌ها منجر به ایجاد مشکل می‌شود، گفت: کسانی که شماره همراهی که داده‌اند به نام خودشان نیست در حال حاضر با مراجعه به وبسایت sahamedalat.ir می‌توانند شماره خودشان را اصلاح کنند و با این اصلاح، قادر خواهند بود در کارگزاری‌ها نیز برای فروش سهام عدالت اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: نحوه تغییر شماره تلفن همراه به این صورت است که چنانچه سیستم اعلام کند که شماره تلفن همراه به نام فرد مورد نظر نیست، سهامدار عدالت می‌تواند وارد شده، شماره همراهی که به نام خودش است را وارد کرده و همانجا شماره خود را اصلاح کند.

 

فهیمی درباره دلیل به نام بودن شماره همراه سهامداران عدالت، افزود: بر اساس مصوبه شورای بورس، برای اینکه افراد را احراز هویت شده تلقی کنیم، دو اطلاعات قابل تأیید را باید داشته باشیم، یکی از آنها شماره شبا مربوط به حساب بانکی و دیگری شماره تلفن همراه به نام خود مشمول است تا زمانی که سهامدار عدالت این دو را نداشته باشد، قادر به فروش سهام عدالت خود نخواهد بود.

 

وی همچنین درباره واریز وجه فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها، گفت: از بین سفارش‌های فروش سهام عدالت که در بانک‌ها ثبت شده بود، ۵۲۰ میلیارد تومان وجه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب سفارش دهندگان واریز شده و از مقدار به فروش رفته سهام عدالت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده که فردا به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

فهیمی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، پس از ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس، می‌توانند از کارت اعتباری استفاده کنند یا در حال حاضر نیز می‌توانند، گفت: تصمیم گیری در این باره هنوز قطعی نیست، به محض مشخص شدن اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

دارایی واقعی سهام عدالت ما چقدر است؟

برای مشاهده دارایی واقعی سهام عدالت خود (ارزش روز سهام عدالت) به سامانه sahamedalat.ir مراجعه نمایید. با وارد کردن کد ملی و پیامکی که برای شما ارسال می شود می توانید وارد این سامانه شوید و اطلاعات کامل سبد سهام عدالت خود را مشاهده نمایید.

 

نحوه مشاهده دارایی واقعی سهام عدالت

 

نکات مهم و کلیدی در مراجعه به سایت سهام عدالت

این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت است.

 

سهامداران می بایست قبلا در سامانه خصوصی¬سازی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.

 

در صورت عدم موفقیت در ورود می توانید مشخصات و تلفن همراه خود را در www.samanese.ir ویرایش نمایید.

 

ورود به سامانه از طریق شماره تلفن همراه معتبر متعلق به کد ملی شما که قبلا توسط سهامدار در سایت خصوصی سازی اعلام شده، صورت میپذیرد.

 

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات بر عهده سهامدار است.

 

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می‌باشد.

 

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

 

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

 

دسترسی و استفاده از این سامانه محدود، غیرقابل انتقال و صرفا مجاز برای استفاده از آن توسط شما فراهم گردیده است.

 

در سایت سهام عدالت نوشته شده است: "این درگاه به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب نموده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.

 

لازم به توضیح است که جهت ثبت سفارش فروش سهام می‌توانید به بانک‌های عامل مراجعه فرمائید و یا در صورت تمایل از طریق کارگزاری‌های فعال بازار سرمایه مطابق با شرایط مصوب اقدام فرمائید."

 

 

اعلام شماره تلفن جدید سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) روز یکشنبه به طور رسمی مرکز تماس سهام عدالت را راه اندازی کرد.

 

 سهام داران سهام عدالت می توانند از طریق شماره تلفن 1569 از سراسر کشور سوالات خود را از کارشناسان این مرکز مطرح کنند.

 

روش های فروش سهام عدالت

 

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی جهانفکر
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
چطورمیتونم کدملی خودرادرسامانه سهام عدالت ویرایش کنم
اسماعیل طوبی کد ملی 0058699333 شماره شبا0000000301301068604 شماره تماس 09197242659
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
خواستم مطمعابشم حتما درس هام عدالت ثبت شدم آیا بدون دریافت چک چیزی به من کمک می شود لطفا توروبه خدا وبه این ماه مبارک جواب حتمی رو به شماره تلفن خبربدهیدتورابه فرق اقا من نیاز من رو دل شکسته نکنی دکه تمام امیدم بعدازخدابه شماست 09197242659
حاکی
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
همه چی نوشتین بایر از نحوه ویرایش اطلاعات
داود
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
خواهشا راهنمای کنید سرکیجه گرفتم ازبس رفتم تو سایت ویرایش سهام عدالت تهران هم تماس گرفتم فامیلی از چگینی به رامین فر تغییر یافته کافی نت کار گزاری همه چی انجام دادم اما توسایت اصلی بازم چگینی میاد ب مشگل برخوردم
ناصر پارسائیان
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
سلام نام خانوادگی من ازپار به پارسائیان تغیر داده شده وحالا تا حالا چند بار به حساب من پول واریز شده ولی الان بخاطر نام تغیر نام خانوادگی واریزی صورت نمیگیره
حسن
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
سلام عدد اخر کد ملی اشتباه زدن میشه درستش کرد یانه؟