صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 16
کد خبر: ۴۶۳۲۲

واکنش انصارالله به حذف ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان در یمن

جنبش انصارالله یمن به اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر حذف ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور با اشاره به جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن خواستار انصراف سازمان ملل از تصمیم خود برای حذف نام این ائتلاف از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن شد.

 

الحوثی در صفحه توئیتری خود نوشت: «حذف نام (ائتلاف) سعودی از گزارش سالانه سازمان ملل درباره کودکان در درگیری‌ها، با جنایت جدید عربستان و آمریکا در استان صعده و شهادت ۱۳ نفر از جمله کودکان و زنان همزمان شده است».

 

 

او افزود که این اقدام سازمان ملل بیانگر هرج‌ومرج در این سازمان و نادیده گرفتن معیارهای انسانی است.

 

الحوثی همچنین این اقدام را یک جنایت توصیف کرد و خواستار تجدیدنظر سازمان ملل در این تصمیم خود شد.

 

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه(دیروز) ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را از یک فهرست سیاه این سازمان که مربوط به نقش‌آفرینی در مرگ کودکان و نقض حقوق آنان است خارج کرد.

 

گوترش در گزارش سالانه خود که خطاب به شورای امنیت نگاشته شده ادعا کرده است: «این ائتلاف پس از کاهش چشمگیر موارد مرگ و قطع عضو در نتیجه حملات هوایی از این فهرست سیاه خارج می‌شود».

 

دبیر کل سازمان ملل متحد علاوه بر این ادعا کرده ائتلاف سعودی اقداماتی را به منظور محافظت از کودکان انجام داده است.

 

سازمان ملل اکتبر سال ۲۰۱۷ ائتلاف سعودی را به دلیل کشتن و مجروح کردن ۶۸۳ کودک در یمن و حمله به ده‌ها مدرسه و بیمارستان در این لیست سیاه قرار داده بود. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: