صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۳
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 16
کد خبر: ۴۶۳۹۲

آمریکا در صدر جدول کشور‌های درگیر کروناویروس

آمار جهانی مبتلایان به بیماری کووید-19 در حالی به هشت میلیون نفر رسیده که آمریکا همچنان بیشترین آمار تلفات ناشی از این بیماری را دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به هشت میلیون نفر رسیده است و از این تعداد بیش از 439 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

وبگاه «بی‌بی‌سی»، با انتشار این خبر، به معرفی کانون‌های جدید این بیماری در سرتاسر جهان پرداخت. 

 

به نوشته این وبگاه خبری با وجود اینکه میزان قربانیان آمریکا نسبت به هفته‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده، اما این کشور با آمار بیش از 2 میلیون نفر مبتلا به این ویروس و مرگ بیش از 116 هزار نفر همچنان در صدر جدول کشور‌های درگیر با این بیماری قرار دارد.  

 

بی‌بی‌سی نوشت، کانون‌های بیماری کرونا در جهان در حال تغییر است. در ابتدا چین کانون این بیماری بود، سپس اروپا و اکنون آمریکای لاتین به مرکزی برای شیوع این ویروس تبدیل شده است. 

 

بر اساس آمار منتشر شده در وب سایت دانشگاه جان هاپکینز، برزیل با آمار 889 هزار، پِرو با 232 هزار و شیلی با 179 هزار نفر مبتلا به این بیماری، کشور‌هایی هستند که بیشترین ضربه را از این بیماری خورده‌اند.   

 

تعداد مبتلایان در روسیه نیز به بیش از 536 هزار نفر رسیده و تعداد کسانی که در هند نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند به بیش از 332 هزار نفر رسیده است./ فارس

نظر شما