صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 17
کد خبر: ۴۶۵۶۸

صدور قطعنامه ضد آمریکایی از سوی سازمان ملل

مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشور‌های آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی در سازمان ملل هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «اندرو برمبرگ» نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به درخواست‌ها برای مقابله با نژادپرستی پلیس این کشور، اعلام کرد دیگر کشور‌ها نیز باید همین سطح از شفافیت را از خود نشان دهند.

 

سفیر آمریکا در بیانیه‌ای پیش از آغاز به کار شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی مسئله افزایش خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا گفت علاوه بر واشنگتن دیگر کشور‌ها نیز باید اطلاعات شفافی در خصوص عملکرد پلیس خود ارائه دهند.

 

بنا به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشور‌های آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی هستند. آمریکا از کشور‌های آفریقایی خواست تا در صورت صدور قطعنامه نامی از واشنگتن در آن نباشد.

 

درخواست بیش از ۵۴ کشور آفریقایی برای تحریم آمریکا

 

پیشتر ۵۴ کشور آفریقایی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا به مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا و رفتار‌های خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان این کشور ورود کند. به دنبال اعتراضات سراسری در شهر‌های مختلف آمریکا و دیگر کشور‌های جهان به قتل وحشیانه قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست، به دست افسر سفیدپوست آمریکایی، رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با درخواست برگزاری جلسه فوری در خصوص نژادپرستی و خشونت و وحشیگری نیرو‌های پلیس موافقت کرد.

 

در این نشست، «الیزابت تیچی فیسلبرگر» رئیس شورای حقوق بشر، موافقت تمامی ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد و گفت بعدازظهر چهارشنبه (امروز) برای رسیدگی به مسئله خشونت پلیس و نژادپرستی جلسه‌ای تشکیل خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: