صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۳
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 18
کد خبر: ۴۶۶۹۰
رویترز:

درخواست آژانس اتمی برای نشست حضوری در خصوص ایران

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از مخالفت‌ها با قطعنامه این شورا در خصوص ایران خواستار برگزاری نشست حضوری در این خصوص شد.

به گزارش راهبرد معاصر، مخالفت‌ها به رهبری چین با قطعنامه‌ای که خواستار انتقاد از ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است موجب شد این شورا مجبور شود بعد از برگزاری چهار روز نشست مجازی اعضا را به نشست حضوری برای رایزنی دعوت کند.

 

به نوشته خبرگزاری رویترز، فرانسه، بریتانیا و آلمان که همگی طرف‌های توافق هسته ای با ایران هستند پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه داده‌اند.

 

این پیش‌نویس ضمن طرح ادعا‌های اثبات‌نشده از ایران خواسته شده به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به دو سایت قدیمی را داده و با این نهاد بین‌المللی کاملاً همکاری کند.

 

خبرگزاری رویترز می‌گوید ترجیح شورای حکام تصویب قطعنامه‌ها به اتفاق آرا است و این شورا تا زمانی که مخالفتی با قطعنامه‌هایش وجود نداشته باشد آن‌ها را بدون رأی‌گیری به تصویب می‌رساند.

 

دیپلمات‌های غربی می‌گویند روسیه به عنوان متحد ایران گفت: نیازی به صدور قطعنامه نمی‌بیند، اما مخالفت صریح چین موجب شد رئیس شورای حکام آژانس برای رایزنی‌های بیشتر و احتمالاً رأی‌گیری خواستار نشست حضوری در این خصوص شود.

 

نماینده چین در نطق خود که روز پنجشنبه در چهارمین روز نشست مجازی شورای حکام ارائه شد گفت: «برخی کشورها، همزمان با تلاش برای پیشبرد این پیش‌نویس مخاطرات چنین اقدامی را نادیده گرفته‌اند.»

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: