صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
کد خبر: ۴۷۲۳۳

ماجرای انحراف و بازداشت شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی + جزییات

شب گذشته خبری مبنی بر بازداشت شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی در برخی از رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که جزییات ماجرای انحراف و بازداشت شارمین میمندی نژاد را در این خبر بررسی میکنیم.

به گزارش راهبرد معاصر، شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی شب گذشته بازداشت شد و جمعیت خیریه امام علی (ع) نیز در حساب توییتری خود این خبر را تایید کرد. علاوه بر شارمین میمندی نژاد دو نفر دیگر از اعضای این موسسه مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی (ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی (ع) نیز بازداشت شده‌اند.

 

 

پیگیری ها حکایت از صحت این خبر داشته و مشخص شده است که این فرد در پوشش اقدامات عام‌المنفعه با مراکز ضد ایرانی همکاری داشته است. براساس اطلاعات به دست آمده عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته اند.

 

درهمین خصوص برخی فعالان رسانه ای از پلمپ دفتر این سازمان مردم نهاد خبر داده اند.

 

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی، سازمان غیردولتی و دانشجویی است که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در #دانشگاه_شریف تاسیس کرد. این جمعیت از سال ۲۰۱۰ به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، ECOSOC، درآمده است.

 

گفتنی است اکانت‌های تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای این جمعیت در ششم اردیبهشت ماه هدف «حمله سایبری» قرار گرفت. این مساله پیش‌تر هم در بهار سال ۹۷ اتفاق افتاده بود و پیگیری‌ها برای شناسایی عاملان حمله، نتیجه‌ای در بر نداشت.

 

شارمین میمندی نژاد کیست؟

شارمین میمندی نژاد نویسنده؛ کارگردان و بنیان گذار جمعیت امام علی (ع) است.
 
 
وی در سال ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او فرزند پروفسور محمد حسین میمندی نژاد، مولف و محقق نامی است. او علوم کاربردی را در دبیرستان فرا گرفت و در سال ۱۳۷۰ در رشتهٔ هنر‌های نمایشی دانشکدهٔ هنر‌های زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد.
 
 


شارمین در رشتهٔ ادبیات نمایشی در مقطع فوق لیسانس همان دانشگاه ادامهٔ تحصیل داد و در سال ۱۳۷۷ فارغ التحصیل شد.
 
 
میمندی نژاد در سال ۱۳۷۸ جمعیت امام علی (ع) را که اولین کمیتهٔ مستقل دانشجویی در ایران است را پایه گذاری کرد و اولین دفتر رسمی آن در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه شریف تاسیس شد. فعالیت‌های اصلی این جمعیت در رابطه با معضلات اجتماعی (خصوصا در رابطه با کودکان) است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: