صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 24
کد خبر: ۴۷۶۰۴

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز چهارشنبه 4 تیر 99

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز 4 تیر 99 مشاهده تازه‌ترین آپارتمان‌های اجاری فایل شده نزد واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد.

به گزارش راهبرد معاصر، مشاهده تازه‌ترین آپارتمان‌های اجاری فایل شده نزد واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد، موجران زیادی هستند که اختیار تعیین نسبت بین مبلغ ودیعه و اجاره‌بها را با افزودن قید «قابل تبدیل» به قیمت پیشنهادی خود، به مستاجران سپرده‌اند. پیش از سال ۹۶ که نرخ سود در شبکه بانکی به‌طور غیررسمی از ۲۰ درصد هم فراتر می‌رفت و بازار معاملات ملکی نیز رکود چند ساله را تجربه می‌کرد، شرایط بازار اجاره نیز متاثر از این وضعیت قرار داشت و تعداد آپارتمان‌های رهن کامل نیز قابل توجه بود.

این در حالی است که شرایط بازار اجاره از اواخر سال ۹۶ به بعد با رونق معاملات مسکن شرایط متفاوتی به خود گرفت و دو مرحله جهش را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پشت سر گذاشت. در این مدت تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل کاهش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشت و این وضعیت برای مستاجرانی که همواره پرداخت ودیعه را به اجاره ماهانه ترجیح می‌دهند، دشوار بود.

با شروع فصل تابستان، عرضه آپارتمان‌های قیمت‌مناسب که بهای خرید آنها با بودجه متقاضیان مسکن در حال جست‌وجو تناسب بیشتری دارد، افزایش یافته است.

 

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار بازار مسکن خردادماه ۹۹ تهران را منتشر کرد.

براساس این گزارش، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران 19 میلیون و 71 هزار تومان برآورد شده که نسبت به ماه گذشته که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی 17میلیون و 6هزار و 600تومان بود، افزایش حدود 2 میلیون و 65 هزار تومانی را نشان می‌دهد. در نتیجه، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل آن، 12.1 درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در خرداد ماه سال گذشته 13میلیون و 425 هزار و 400تومان بود که طی یک سال رشد 5 میلیون و 640هزار تومانی در هر متر داشته است. به عبارت دیگر، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در خردادماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، 42 درصد افزایش یافته است.

همچنین تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در بخش مسکن در خردادماه امسال 11 هزار و 46واحد بوده، در حالی که در خردادماه سال گذشته 6 هزار و 127 واحد مسکونی به فروش رسیده است، بنابراین تعداد مبایعات در خرداد امسال نسبت به سال گذشته، معادل 80.3 درصد رشد داشته است.

 

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: