صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 26
کد خبر: ۴۷۸۰۰

ادعای کاربران اسرائیلی درباره علت انفجار مخزن گاز شرق تهران

شب گذشته بسیاری از مردم شرق تهران خبر از انفجار در شرق تهران و دیده شدن نور حاضل از آن را دادند و رسانه های رسمی پس از آن گزارش هایی را در این خصوص منتشر کردند. اما ماجرای ادعای کاربران اسرائیلی درباره علت انفجار مخزن گاز شرق تهران چیست؟

به گزارش راهبرد معاصر، انفجار شب گذشته مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین موجب ترس بسیاری از مردم شرق تهران شد و مسئولان توضیحاتی ارائه دادند اما در این بین کاربران اسرائیلی درباره علت انفجار مخزن گاز شرق تهران ادعاهایی را مطرح کردتد.

 

 

دقایق اولیه بامداد امروز و در نیمه های شب یک مخزن گاز در شرق تهران منفجر شده است و در رابطه با این انفجار تأکید شده است که هیچ ارتباطی به تاسیسات نظامی واقع در منطقه فوق ندارد.

 


اکانتهای اسرائیلی درباره انفجار شرق تهران چه می‌گویند؟

بلافاصله پس از انتشار اخباری مبنی انفجار مخزن گاز در شرق تهران، برخی اکانت‌های شاخص اسرائیلی و همچنین برخی از اکانت‌هایی که با هویت جعلی در بستر توئیتر فعالیت می‌کند از ارتباط یک حمله سایبری از سوی اسرائیل و انفجار مخزن گاز در نزدیکی یکی از تاسیسات وزارت دفاع کشور خبر دادند.

 

 

حسین دلیران؛ خبرنگار حوزه دفاعی در توییتی نوشت: اکانتهای اسرائیلی میگویند انفجار مخزن گاز نزدیک یک مرکز نظامی در تهران، نتیجه حمله سایبری اسرائیل بوده است.

با این حال، این خبر صرف ادعا بوده و تا کنون توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران تایید نشده است.

 

این انفجار که طی نیمه شب گذشته به صورت گسترده مورد توجه کاربران قرار گرفت با تحلیل‌های قابل تامل و متعددی نیز مواجه بود که انفجار یاد شده را بر اثر یک حمله سایبری طراحی شده از سوی رژیم اسرائیل بیان کرده و از آن مهم تر، برخی از حساب‌های کاربری این حمله احتمالی را پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله سایبری ماه گذشته به زیرساخت‌های تامین آب خود عنوان کردند.

 

از جمله اکانت‌هایی در اولین دقایق پس از انتشار خبر انقجار مخزن گاز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، بابک تقوایی، کارشناس امنیتی و 0دفاعی رسانه های ایرانی خارج نشین بود که در یادداشت توییتری خود حمله سایبری نامبرده به مخازن گاز شرق تهران را تایید و ضمن اعلام اینکه ارتش اسراییل این اقدام تلافی جویانه را در خصوص حملات ماه گذشته به تاسیسات آب و فاضلاب این رژیم اجرا کرده، از یک حمله سایبری دیگر به تاسیسات برق شیراز خبر داد.

 

 

وی همچنین در ادامه، حمله سایبری به زیرساخت های برق شیراز را مشابه با حمله سایبری امریکا به ونزوئلا در اوایل سال 2019 عنوان کرد. به نظر می‌رسد این کارشناس امنیتی اطلاعات خود را از حساب های توییتری اسرائیلی و منابع خبری این رژیم به دست آورده باشد؛ زیرا تنها برخی حساب‌های کاربری عبری-انگلیسی بودند که در همان دقایق ابتدایی به پوشش این خبر و ارتباط یک حمله سایبری با این انفجار خبر دادند.

 

یکی دیگر از حساب‌های کاربری شاخصی که به این موضوع پرداخت اکانت خبرگزاری اسرائیلی اینتلی تایمز (Intelli Times) بود که به پوشش خبر انفجار یاد شده پرداخته و از یک حمله سایبری در پشت پرده این حادثه یاد کرده است. خبرگزاری نامبرده در ادامه گزارش خود مدعی می‌شود که انفجار مخزن گاز در مجموعه شهید همت (متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) واقع شده است. این خبرگزاری اسرائیلی در ادامه در حساب کاربری خود به نقل از چند کاربر دیگر حمله یادشده را محتمل تر ‌می‌خواند.

 

 

یک حساب کاربری ناشناس فارسی زبان نیز با اشاره یادداشت توییتری این خبر گزاری اسرائیلی از احتمال حمله سایبری به مخزن گاز شرق تهران خبر می‌دهد.

 

 

این سه مورد، بخش کوچکی از حساب های کاربری فعالان اسرائیلی است که در کنار بسیاری از حساب های کاربری فارسی و عبری دیگر به حمله سایبری احتمالی به مخازن گاز شرق تهران و زیرساخت‌های برق شیراز دامن زده و آن را انتفام رژیم اسرائیل در پی حمله سایبری ماه اخیر آن می نامند که باعث شد جریان آب و برق در اکثر نقاط اسرائیل بیش از یک هفته قطع شود و بحران‌های متعددی در اراضی اشغالی از جمله مشکلات جدی در تامین آب شرب ایجاد کند.

 

ادعای کاربران اسرائیلی قویا تکذیب می شود اما با این حال باید منتظر بود تا گزارش‌های رسمی از سوی نهادهای مربوط در این خصوص منتشر شود و مسئولان واکنشهای خود را به ادعاها بیان کنند.

 

باید منتظر بود تا مسئولین کشور چه گزارشی را از این رخداد برای تنویر افکار عمومی به مردم ارائه خواهند کرد؛ این در حالی است که اگر احتمال حمله سایبری اسرائیل وانفجار مخزن گاز و شبکه برق شیراز در طی نیمه شب گذشته به یقین حاصل شود قطعا همان گونه که مقامات ارشد این رژیم هم پیش تر اعلام کرده بود می توان گفت که زمستان سایبری اسرائیل شروع شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: