صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
کد خبر: ۴۷۹۳۰

انتقاد سناتور آمریکایی از کمبودها در زمینه رفع نیازهای معیشتی مردم این کشور

«برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد از کمبودها در زمینه رفع نیازهای معیشتی مردم این کشور، خواستار کاهش ۱۰ درصدی بودجه نظامی آمریکا شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک قانونگذار شناخته شده کنگره که پیشتر درباره تاثیرات ناگوار شیوع ویروس کرونا بر زندگی مردم و بیکاری ۴۶ میلیون نفری در آمریکا هشدار داده بود، در اظهارنظری تازه خواستار کاهش بودجه نظامی آمریکا به منظور رفع نیازهای معیشتی در این کشور شده است.

 

«برنی سندرز» نماینده مردم ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «ما باید بودجه نظامی‌مان را تا ۱۰ درصد کاهش دهیم و این پول را روی نیازهای بشری و انسانی سرمایه‌گذاری کنیم».

 

وی در توییتی دیگر تصریح کرد: «میلیون‌ها آمریکایی شغل و بیمه خدمات درمانی‌شان را از دست داده‌اند. ما باید مراقبت‌های پزشکی را تقویت کنیم تا همه هزینه‌های بهداشتی و پزشکی را پوشش دهد اما ترامپ در این دوره همه‌گیری (کرونا) اولویتش را خارج کردن میلیون‌ها نفر دیگر از مردم از حق دسترسی به خدمات پزشکی قرار داده است».

 

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پیشتر از توقف رقابت‌ برای نامزدی این حزب به نفع «جو بایدن» خبر داده بود، در هفته‌های اخیر بارها درباره تاثیرات شیوع کرونا بر زندگی مردم به ویژه اقلیت‌ها ابراز نگرانی کرده است.

 

این سناتور شناخته شده و ارشد آمریکایی پیشتر با اشاره به بیکاری ۴۶ میلیون آمریکایی گفته بود که خانوارهای آمریکایی در دوران همه‌گیری کرونا ۶.۵ تریلیون دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند.

 

او در توییتی در این باره نوشته بود: «ثروتمندان همچنان ثروتمندتر می‌شوند در حالی که کارگران رنج می‌برند. از زمانی که همه‌گیری آغاز شده، ثروت ۶۴۳ میلیاردر بیش از ۵۸۴ میلیارد دلار افزایش یافته این در حالی است که خانوارها شاهد آن بودند که ثروتشان ۶.۵ تریلیون دلار کاهش یافته و حدود ۴۶ میلیون نفر نیز اعلام بیکاری کرده‌اند».

 

هشدار تازه سندرز درباره وضعیت کنونی آمریکا و تاکید او بر لزوم کاهش بودجه نظامی این کشور با رکورد زنی اخیر ثبت روزانه میزان مبتلایان به کرونا مطرح شده است.

 

طبق گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا برای سومین روز متوالی رکوردشکنی کرد و با افزایش ۴۵۰۰۰ نفری به بیش از ۲.۴۸۲.۹۰۰ نفر رسید و شمار قربانیان کرونا از مرز ۱۲۵۰۰۰ نفر گذشته است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: