صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۴۰
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
کد خبر: ۴۸۴۶۲

تایید دیدار نماینده ایران با معاون سیاسی طالبان در قطر

سخنگوی وزارت خارجه دیدار نماینده ایران با معاون سیاسی طالبان در قطر را تایید و این دیدارها را در راستای تلاش ها و رایزنی های ایران برای انجام گفتگوهای بین الافغانی عنوان کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام خبر ملاقات روز دوشنبه محمد ابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر افزود: آقای طاهریان فرد همچنین با نماینده ویژه دولت قطر در امور افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: این دیدارها در راستای تلاش ها و رایزنی های جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفتگوهای بین الافغانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان صورت می پذیرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پیش از این مدعی شده بود که «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گفته سهیل شاهین، دو طرف در این دیدار، در خصوص مسائلی از جمله موضوعات مرزی، مشکلات پناهندگان افغان در ایران و مذاکرات صلح گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
منبع:فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: