صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 05
کد خبر: ۴۹۱۹۱

هزاران نفر در انگلیس بیکار شدند

بعد از شیوع ویروس کووید ۱۹ در انگلیس و کاهش تولید و فروش، هزاران شاغل در این کشور بیکار شدند.

به گزارش راهبرد معاصر از لندن به نقل از رسانه‌های این کشور، فقط در ۱۰ روز گذشته، دست کم ۱۰ شرکت بزرگ انگلیسی از جمله شرکت‌های هواپیمایی برتیتیش ایرویز و ایزی جت (easyJet)، حدود ده هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کردند. 

همچنین شمار قابل توجهی از شرکت‌ها در انگلیس، از طرح‌هایی برای کاهش کارکنان، به علت همه گیری کووید ۱۹ خبر داده اند.
به نوشته این رسانه ها، در حالی که شمار بیشتری از شرکت‌ها به منظور اعلان ورشکستگی، روانه سازمان‌های ورشکستگی می‌شوند، بیکاری و اخراج شدن ۱۰ هزار نفر در مدت ۱۰ روز، ناامید کننده است.
روزنامه دیلی میرور به تازگی نوشت: شرکت ایزی جت و آپر کراست (Upper Crust) شش هزار و ۹۰۰ نفر از کارکنانشان را اخراج کردند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، بیکاری در حالی در این کشور گسترش یافته است که بیش از ۹ میلیون نفر از افراد شاغل نیز، با کمک دولت انگلیس، بر سر کارند. دولت انگلیس به صاحبان مشاغل این کشور کمک می‌کند و با پرداخت ۸۰ درصد از دستمزد ماهانه افراد شاغل، اجازه بیکار شدن آنان را نمی‌دهد.
روزنامه دیلی میرور همچنین افزود: شرکت‌های زنجیره‌ای هارویز (Harvey's) و تی ام لوین (TM Lewin) ورشکستگی خود را ثبت کردند، اما نگرانی این است که این شرکت ها، تنها نیستند و شرکت‌های بعدی در راه هستند.  
این روزنامه به نقل از مارتین لوئیس (Martin Lewis)، کارشناس پول در انگلیس نوشت: این تازه آغاز روند ورشکستگی شرکت‌ها و اخراج کارکنان آن هاست.
وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آی تی وی (ITV) انگلیس افزود: با کاهش مشارکت دولت در پرداخت دستمزد ماهانه کارکنان در هفته‌های آینده، صد‌ها هزار شاغل و بلکه یک میلیون نفر، در معرض بیکاری قرار خواهند گرفت.
به تازگی شرکت آپرکراست اعلام کرد: تا ۵ هزار نفر، ایرباس (Airbus) هزار و ۷۰۰ نفر، اتحادیه فوتبال انگلیس ۱۲۴ نفر، شرکت هواپیمایی انگلیس، بریتیش ایرویز ۳۵۰ خلبان از ۱۲ هزار نفر کارکنانشان در فهرست اخراج اند، تم ام لوین ۶۰۰ نفر و هارویز نیز ۲۴۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کنند.
انگلیس از دیروز بیشترمحدودیت‌های کرونایی را برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار‌ها لغو کرد و بسیاری از مشاغلی که به علت همه گیری ویروس کرونا در این کشور غیر فعال یا بسته شده بودند، بازگشایی شدند.
انگلیس دارای بیشترین شمار جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست و اکنون بازگشایی همه فعالیت‌های اقتصادی نگرانی‌ها را در این کشور درباره موج دوم همه گیری ویروس کرونا و مرگ زود هنگام شمار بیشتری از مردم افزایش داده است.
دولت در گزارش‌های خود شمار جان باختگان از کرونا را در این کشور کمتر از ۴۵ هزار نفر اعلام می‌کند، اما رسانه‌ها با استناد به داده‌های مراکز آماری این کشور از جمله مرکز ملی آامار انگلیس، شمار جان باختگان از کرونا را در این کشور بیش از ۶۵ هزار نفر اعلام کردند.

 

خبرگزاری صدا وسیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: