صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
کد خبر: ۴۹۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

نحوه خرید عرضه اولیه در کارگزاری مفید

اگر می خوهید درباره نحوه خرید عرضه اولیه در کارگزاری مفید اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ این روزها بازار خرید و فروش سهام در بورس حسابی گرم شده و عده زیادی مایل به خرید عرضه اولیه هستند. در زیر نحوه خرید عرضه اولیه در کارگزاری مفید را برایتان توضیح داده ایم.

 

نخستین گام برای خرید عرضه اولیه، افتتاح حساب در کارگزاری مفید و دریافت کد بورسی است. به این منظور با کلیک بر روی گزینه «افتتاح حساب» و سپس با مراجعه به یکی از ده‌ها شعبه کارگزاری مفید یا بیش از یک هزار دفتر منتخب پیشخوان دولت، فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنید.

 

کارگزاری مفید جهت ساماندهی ثبت سفارش برای شرکت در عرضه اولیه و با در نظر گرفتن تقاضا مشتریان اقدام به مدیریت ارسال سفارش برای مشتریان خود می‎کند.

 


با شارژ حساب کاربری خود در کارگزاری مفید، علاوه بر بهره مندی از سود طرح حامی در تمام عرضه اولیه ها شرکت نمایید.



جهت مشاهده ی توافق نامه های قبول شده از سوی کاربر در حال حاضر می توان از سامانه ی معاملاتی آنلاین پلاس و ایزی همراه در قسمت << توافق نامه ها >> مشاهده نمود



در سامانه ی آنلاین پلاس
۱- بر روی نام و نام خانوادگی کلیک می کنیم
۲- وارد گزینه ی توافق نامه ها می شویم
۳ - در این بخش می توانیم از توافق نامه ی ارسال سفارش عرضه اولیه به صورت اتومات را فعال یا غیر فعال نماییم



در سامانه‌ی معاملاتی ایزی تریدر مفید نیز قسمت پروفایل - قسمت توافقنامه‌ها- می‌توانید شرایط توفقنامه‌های خود را بررسی و اعمال تغییر کنید

 





بدین ترتیب با همکاری شما ترافیک ارسال سفارش برای شرکت در عرضه کنترل می‎شود و تمامی مشتریان با آسودگی خاطر در عرضه شرکت خواهند کرد.



برای این کار کافی است بعد از ورود به سامانه های معاملاتی آنلاین ، آنلاین پلاس و ایزی تریدر همراه توافق نامه نمایش داده شده را مطابق با تصویر زیر تایید فرمایید.





بعد از تایید این توافق نامه، کافی است در روز عرضه حساب نزد کارگزاری شما، مانده کافی برای ارسال سفارش را داشته باشد.

 

طرح حامی چیست؟

بسته به شرایط بازار ممکن است بخشی از وجوه نقد از چرخه معاملات خارج شود و در حساب کارگزار راکد بماند. اما "حامی" اجازه نمی دهد پول شما بیکار بماند. حامی یک طرح حمایتی ویژه مشتریان کارگزاری مفید است که برای اولین بار در بازار سرمایه اجرا شده.



در این طرح به مانده حساب شما نزد کارگزاری سود روزشمار تعلق می‌گیرد. سود مشارکت در این طرح تقریبا سالانه بین 18 تا 25 درصد می‌باشد که به صورت ماهانه به قدرت خرید شما اضافه می‌گردد. پس از فعال سازی طرح حامی، سود حاصله هر ماه در اولین روز کاری ماه بعد به قدرت خرید شما اضافه می‌شود که شما می‌توانید در گردش حساب خود از میزان این سود اطلاع حاصل نمایید.



طرح حامی چه کاری انجام می دهد؟

با طرح حامی موجودی نزد کارگزار شما تبدیل به سرمایه گذاری کوتاه مدت در یک صندوق با درآمد ثابت می شود. ساز و کار حامی به گونه ای طراحی شده که هیچ وقفه ای در فعالیت معاملاتی شما ایجاد نمی کند.



هر وجهی در حساب شما باشد تبدیل به سرمایه گذاری می شود.
این سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت است.
این صندوق تحت مجوز و نظارت سازمان بورس فعالیت می کند.
در پایان هر ماه بازدهی این سرمایه گذاری به حساب شما واریز می شود.
عودت وجه سرمایه گذاری شده ظرف یک روز کاری انجام می گیرد.


نحوه فعال سازی طرح حامی به چه صورت می‌باشد؟



به منظور فعال سازی طرح حامی، شما می‌بایست با در دست داشتن اصل کارت ملی و اصل شناسنامه به یکی از شعب کارگزاری مفید مراجعه نمایید تا با امضای قرارداد از مزایای این طرح بهره‌مند شوید.

 

اطلاعات بیشتر از صندوق دارایکم



پذیره‌نویسی صندوق‌ واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم)، از تاریخ 14 اردیبهشت ماه 1399 تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 انجام شد. پس از پایان پذیره‌نویسی نماد دارا یکم به مدت دو ماه قابل معامله نخواهد بود و پس از آن به پرتفوی سهامداران اضافه می شود و قابلیت فروش دارد. بیشترین حجم اختصاص داده‌شده برای هر نفر نیز 200 سهم در نظر گرفته‌شده است که با توجه به قیمت اسمی سهم که 10.000 تومان است، مبلغ 2 میلیون تومان برای پذیره‌نویسی کافی است.



چگونه در پذیره نویسی دارا یکم شرکت کنم؟

از امروز تا تاریخ 31 اردیبهشت، بین ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر، یک سفارش خرید بر روی نماد دارایکم به تعداد حداکثر 200 سهم و قیمت ثابت 100.000 ریال ثبت کنید





چه زمانی سهم به پرتفوی من اضافه می شود؟
سفارشات ثبت شده تا تاریخ 31 اردیبهشت نزد هسته معاملات باقی می ماند. در این زمان مبلغ سفارش شما در حسابتان به صورت بلوکه شده باقی خواهد ماند. پس از اتمام مهلت پذیره نویسی بر اساس تعداد متقاضیان تخصیص سهام دارایکم توسط سازمان بورس انجام خواهد شد. 2 ماه بعد از مهلت پذیره نویسی سهام در سبدبان قابل مشاهده خواهد بود.

آیا می توانم سفارش خود را ویرایش یا حذف کنم؟
فقط در همان روز ارسال سفارش، بین ساعت 2 تا 4 بعداز ظهر می توانید سفارش خود را ویرایش یا حذف کنید. بعد از ساعت 4 سفارش از دسترس شما خارج شده و قابلیت ویرایش یا حذف نخواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهراعبدالهی
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
^سلام چطوری خودم عرضه اولیه بخرم بدون اینکه بخوام شمابرام آنلاین خریدکنید؟