صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
کد خبر: ۴۹۷۸۲

اقدام قوه قضائیه در تبرئه کامفیروزی بسیار پسندیده بود

عضو مجمع محققان و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: اقدام قوه قضائیه در تبرئه کامفیروزی بسیار اقدام پسندیده‌ای بود؛ اقداماتی از این دست سبب افزایش سرمایه اجتماعی نظام و اعتمادزایی در میان چهره‌های منتقد می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی با اشاره به تبرئه محمدعلی کامفیروزی در دادگاه تجدیدنظر پس از محکومیت وی به دو سال حبس تعلیقی اظهار کرد: اقدام قوه قضائیه در تبرئه کامفیروزی بسیار اقدام پسندیده‌ای بود؛ اقداماتی از این دست سبب افزایش سرمایه اجتماعی نظام و اعتمادزایی در میان چهره‌های منتقد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تبرئه کامفیروزی توسط قوه قضائیه باعث می‌شود که این احساس به افراد منتقد جامعه القاء شود که باید نقد‌ها و نظرات خود را از طریق مراجع و تریبون‌های رسمی بیان کنند و همین امر جلوی سوء‌استفاده رسانه‌ها و مراجع ضدایرانی و ضدانقلاب را می‌گیرد.

 

فاضل میبدی با اشاره به تاکیدات مؤکد بزرگان و اعاظم دینی بر اهمیت باب نقد در جامعه بیان کرد: خود مقام معظم رهبری همواره از نقد حمایت کرده‌اند و اهمیت باب نقد در جامعه در دستورات اسلامی و فرمایشات حضرت علی (ع) نیز مندرج است.

 

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به هر میزان که بتوانیم از محکومیت متهمان سیاسی جلوگیری کنیم، به نفع نظام است؛ لذا رویه قوه قضائیه در این رابطه که یک نمونه از آن در تبرئه کامفیروزی مشاهده شد، اقدام بسیار مبارک و خوبی است.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: