صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 11
کد خبر: ۵۰۱۶۳

ساعت پخش قسمت اول عصر جدید مرحله دوم

قسمت اول عصر جدید مرحله دوم امشب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر ساعت پخش عصر جدید ساعت 23 و 8 دقیقه اعلام شده  است و در این برنامه قرار است عصر جدید در مرحله دوم به نمایش درآید. مسابقه استعدادیابی عصر جدید  شنبه ها و یکشنبه‌ها  با اجرای احسان علیخانی از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. عوامل اجرایی این برنامه اعلام کرده اند که به دلیل شیوع کرونا  تعداد تماشاچیان در این دوره محدود خواهد بود.

 

 

برگزاری مرحله دوم فصل 2 عصر جدید

هفته گذشت احسان علیخانی درباره ادامه ضبط و پخش فصل دوم «عصر جدید» گفته بود : با پایان مرحله مقدماتی، اوایل تیر دو قسمت از مرحله دوم «عصر جدید» را ضبط کردیم که قرار است، شنبه و یکشنبه هفته آینده پخش شود.

وی ادامه داد: با شرایط موجود و افزایش شیوع کرونا و اجباری شدن استفاده از ماسک، شرایط ضبط مسابقه عصر جدید هم تغییر کرده است؛ طوری که چهارشنبه و پنجشنبه این هفته قسمت های سوم و چهارم مرحله دوم «عصر جدید» را با تماشاگران محدودتر ضبط خواهیم کرد، البته باید ماسک هم داشته باشند.

علیخانی عنوان کرد: کرونا ادامه داشته باشد و کار را سخت کند، مجبور هستیم دوباره به ضبط «عصر جدید» بدون تماشاگر فکر کنیم. البته در این مدت که ضبط داشتیم، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردیم.

برنامه‌های استعدادیابی از محبوب‌‌ترین و موفق‌ترین محصولات تلویزیونی در سراسر دنیا هستند. بسیاری از کشورهای جهان، عناوین مختلفی را در این حوزه می‌سازند. از جمله مطرح‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به مجموعه Got Talent اشاره کرد که در کشورهای متعددی برگزار می‌شود. مرحله دوم فصل دوم عصر جدید زمان پخش 23 روزهای شنبه و یکشنبه را به خود اختصاص داده است. در ادامه می‌توانید جزییات پرطرفدارترین برنامه استعدادیابی ایران یعنی فصل جدید 2 را مطالعه کنید.

همچون بسیاری از برنامه‌های جهانی مشابه، شرکت‌کنندگان در فصل جدید 2 می‌توانند به صورت گروهی یا انفرادی حضور یابند. رشته‌های مختلف هنری، ورزشی و سرگرمی در این برنامه پوشش داده می‌شوند. احسان علیخانی نقش تهیه‌کننده و مجری برنامه عصر جدید فصل دوم را بر عهده دارد. در ادامه با مراحل شرکت در این مسابقه جذاب آشنا می‌شویم.

مرحله شناسایی

افراد برای شرکت در برنامه استعدادیابی عصر جدید باید ابتدا ویدیویی حداکثر پنج دقیقه را برای سایت مرتبط ارسال کنند. این ویدیوها توسط گروهی 20 نفره از داوران بررسی شده و در نهایت تعداد مشخصی برای شرکت در مرحله راستی‌آزمایی به آدرس محل برگزاری مسابقه عصر جدید فراخوانده می‌شوند.

مرحله راستی آزمایی

پس از پذیرش شرکت‌کنندگان در مرحله شناسایی، نوبت به حضور آن‌ها در مرحله راستی‌آزمایی یا نمایش حضور می‌رسد. چهار قسمت ابتدایی عصر جدید فصل دوم به این مرحله اختصاص داشتند.

مرحله مقدماتی

نخستین مرحله اصلی برنامه عصر جدید ۲ را می‌توان مرحله مقدماتی دانست؛ مرحله‌ای که از 26 قسمت تشکیل شده و در آن شرکت‌کنندگان به نمایش مهارت‌های خود در مقابل داوران و تماشاچیان می‌پردازند. در هر کدام از قسمت‌های این مرحله، 7 نفر شرکت کرده و در نهایت صفر الی چهار نفر از آن‌ها به مرحله دوم صعود می‌کنند. این سیستم، از حذف استعدادها در برنامه‌های شلوغ‌تر و مهیج‌تر جلوگیری کرده و در راستای افزایش شانس انتخاب افراد مستعد اجرا می‌شود.

یکی از تغییرات برنامه استعداد یابی عصر جدید 2 نسبت به فصل نخست را می‌توان حذف کارت‌ها و جایگزینی زنگ‌های طلایی دانست. اکنون هر کدام از داوران و مجری برنامه می‌توانند یک بار از زنگ طلایی خود استفاده کنند. این مکانیزم در راستای استانداردسازی بیشتر مسابقه عصر جدید فصل دوم صورت گرفته است. هنوز اطلاعات و جزییات دقیقی از تعداد افراد صعودکننده و نحوه صعودشان به مرحله بعدی مشخص نشده و به نظر می‌رسد که باز هم شاهد حضور 60 شرکت‌کننده در مرحله دوم خواهیم بود.

مرحله دوم

مرحله دوم فصل نخست برنامه عصر جدید از 15 قسمت تشکیل می‌شد. در هر کدام از برنامه‌های این فصل، چهار شرکت‌کننده اجرا داشته و دو نفر از آن‌ها، توسط داوران، برای رای‌گیری مردمی انتخاب می‌شدند. مخاطبان می‌توانستند از راه‌های مختلفی چون اپلیکیشن عصر جدید به این اجراها رای دهند. هنوز اطلاعاتی از نحوه برگزاری این مرحله در عصر جدید 2 منتشر نشده است.

مرحله نیمه‌نهایی

این قسمت از برنامه عصر جدید یک شامل 5 قسمت شده و در هر کدام از آن‌ها 3 شرکت‌کننده حضور پیدا می‌کردند. در نهایت نیز یک نفر با آرای عمومی به مرحله نهایی صعود می‌کرد.

مرحله نهایی

بخش پایانی فصل اول این برنامه در یک قسمت پخش شد. این برنامه را می‌توان تنها قسمت زنده عصر جدید دانست. برنده نهایی این مرحله نیز با رای مخاطبان مشخص می‌شد.

نخستین قسمت از عصر جدید فصل دوم در روز ششم اسفند سال گذشته از شبکه سه پخش شد. حدود 30000 ویدیو توسط شرکت‌کنندگان مختلف برای شرکت در این فصل ارسال گشت. بخش راستی‌آزمایی عصر جدید 2 در قالب چهار قسمت روی آنتن رفت و در 13 اسفند به پایان رسید. زمان پخش برنامه عصر جدید 2 در اسفندماه، ساعت 22:30 روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته بود. روندی که در تعطیلات نوروز به شکل شبانه درآمد.

در واقع، هر برنامه به دو نیم تقسیم شده و هر شب چهار نفر به اجرا می‌پرداختند. ضبط عصر جدید فصل دوم در نیمه دوم فروردین و سه هفته ابتدایی اردیبهشت گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. در حال حاضر، زمان پخش عصر جدید مرحله دوم 2 نامشخص است.

داوران برنامه عصر جدید 2

همچون فصل اول، تیم داوری عصر جدید 2 از امین حیایی، رویا نونهالی، سید بشیر حسینی و آریا عظیمی‌نژاد تشکیل می‌شود. در ادامه به این چهار نفر می‌پردازیم.

امین حیایی

حیایی را می‌توان از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران دانست. چهره و اندام این بازیگر، او را به انتخاب اول بسیاری از کارگردانان برتر کشورمان تبدیل کرده‌اند. حیایی کار خود را در سال 1370 و با بازی در تئاتری به کارگردانی ثریا قاسمی آغاز نمود.

وی با بازی در فیلم براده‌های خورشید، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم در جشنواره فجر شد. از جمله مهم‌ترین فیلم‌های حیایی می‌توان به شب، درخونگاه، دارکوب، شعله‌ور، مجموعه اخراجی‌ها و پوپک و مش ماشالله اشاره کرد. او همچنین به خوانندگی نیز پرداخته و دو آلبوم و 5 تک‌آهنگ از خود بجا گذاشته است.

رویا نونهالی

رویا نونهالی را می‌توان از خاص‌ترین و محبوب‌ترین فعالان عرصه هنرهای نمایشی ایران دانست. از جمله مهم‌ترین فیلم‌های این بازیگر و کارگردان می‌توان به هلن، نیمه شب اتفاق افتاد، اعترافات ذهن خطرناک من، داره صبح میشه، صداها، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک تکه نان، زندان زنان، مادر، بوی کافور عطر یاس، صنم، عروسی خوبان و یار در خانه اشاره کرد. او در سریال‌های موفقی نیز حضور داشته است. نونهالی از داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود.

سید بشیر حسینی

دکتر بشیر حسینی، متولد آذر 1360 و دارای مدرک فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه اما صادق (ع) است. او پیش از عصر جدید در مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی دیگر حضور یافته بود. بشیر حسینی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار بوده و کتاب‌هایی چون ماه عسل مجردها، لایک ممنوع و 150 هشتگ نهضت سواد رسانه‌ای را به رشته تحریر درآورده است. بسیاری حسینی را با افرادی چون علی‌اکبر رائفی‌پور و حسن عباسی مقایسه می‌کنند.

آریا عظیمی‌نژاد

عظیمی‌نژاد، موسیقی‌دان و آهنگساز اهل تهران بوده که به عنوان یکی از نوازنده‌های برجسته ساز سه‌تار در ایران شناخته می‌شود. از اساتید او می‌توان به جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌اصغر زند وکیلی اشاره کرد. او همچنین سابقه ساخت موسیقی تئاتر، سینما و تلویزیون را نیز در کارنامه خود دارد.

معروف‌ترین آثار عظیمی‌نژاد را می‌توان میم مثل مادر، او یک فرشته بود، طلا و مس و فرزند خاک دانست. او در سال 2004 موفق به کسب مقام دوم جشنواره موسیقی Langollen بریتانیا در شاخه موسیقی فولکلور شد. وی همچنین به عنوان سرپرست گروه موسیقی بوم و بر نیز شناخته می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: