صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
کد خبر: ۵۱۸۳۹

دارا دوم شامل سهام چه پالایشگاه‌هایی است؟

رئیس سازمان خصوصی سازی نام شرکت هایی را که قرار است سهام آنها در قالب دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF تحت عنوان دارا دوم در بورس عرضه شوند را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر صندوق قابل معامله دوم یا همان دارا دوم در بورس از گروه پالایشی است و با وجود آن که روش عرضه و وضعیت بازار دارا یکم با حاشیه هایی همراه بوده احتمال استقبال از دارا دوم کم نیست.

بیشترین انتقادات در مورد دارا یکم که اکنون به پاشنه آشیل استقبال مردم از دارا دوم نیز تبدیل شده، اختلال در سامانه هایی است که خرید و پذیره نویسی از طریق آنها انجام شده ولی سهام در پورتفوی سهامداران ننشسته است. ضمنا دخالت دولت در محدود کردن دامنه نوسان نیز به شدت مورد انتقاد برخی سهامداران قرار دارد.

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی درباره سهام شرکت هایی که در قالب دارا دوم عرضه می شود اظهار کرد: با توجه به عدم فروش سهام بلوکی شرکت پالایش نفت تبریز در عرضه مورخ ۳۰/‏۰۴/‏۱۳۹۹ و همچنین انقضای اعتبار قیمت عرضه بلوکی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالیانه، سهام این دو شرکت به همراه سهام باقیمانده دولت در شرکت پالایش نفت تهران و شرکت پالایش نفت اصفهان از طریق این صندوق عرضه خواهد شد.

عرضه سهام ۴ پالایشگاه در صندوق قابل معامله دوم

وی تصریح کرد: اقدامات لازم به منظور تشکیل دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) با نام «صنایع پالایش نفت» متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از جانب وزارت نفت در مرحله انجام بوده و امید است تا پایان مرداد این صندوق نیز از طریق پذیره نویسی عمومی تشکیل شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم برای همه شهروندان ایرانی که دارای کد ملی هستند آزاد است.وی اظهار داشت: دارا دوم قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: