صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
کد خبر: ۵۱۸۹۴

افزایش خشونت های پلیس آمریکا به دستور ترامپ

انتقاد ها از بی توجهی رژیم آمریکا نسبت به تشدید اعمال خشونت به بهانه کاهش جرم و جنایت در این کشور بالا گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴؛ دونالد ترامپ بی توجه به انتقاد‌ها همچنان به بهانه کاهش جرم و جنایت، اقدام به اعزام نیروهای پلیس به شهر‌های آمریکا می کند. 

بر اساس این گزارش، از چند روز پیش بازداشت خشن معترضان در پورتلند توسط ماموران فدرال با لباس شبه نظامیان جنجالی شده است. اما دونالد ترامپ به بهانه مبارزه با جرم و جنایت به انتقاد‌ها توجهی ندارد. وی اعزام نیرو‌های پلیس فدرال به شهر‌های بزرگ از جمله شیکاگو، کانزاس سیتی و آلبوکرکی را تایید کرده است.
گزارشگر فرانس ۲۴ در ادامه افزود:​ نیرو‌های پلیس آمریکا با تدابیر شدید امنیتی، با تظاهرکنندگان مقابله می‌کنند. این نیرو‌ها بیش از یک هفته است که در پورتلند مستقر شده اند. گرچه کاخ سفید حضور این نیرو‌ها در پورتلند را ضروری توصیف می‌کند، اما از نظر مقامات محلی اعزام این نیرو‌ها تنش‌های بیشتری را ایجاد خواهد کرد. شهرداران از بازداشت خودسرانه و افزایش خشونت‌ها انتقاد می‌کنند. در سطح ملی نیز رئیس دمکرات‌های سنا، دونالد ترامپ را مورد حمله قرار داد.
 
فرانس ۲۴ بخشی از سخنان چاک شومر رئیس سناتور‌های دمکرات را پخش کرد. وی گفت: شایسته است بگوییم آمریکا کشوری استبدادی است چرا که  ماموران (امنیتی) این کشور بدون هیچ شماره هویتی اقدام به بازداشت (معترضان) می‌کنند. این روش همیشگی ترامپ است. وی دوست ندارد بحران کووید-۱۹ را حل کند. سراسر کشور، دوران ریاست جمهوری وی را یک شکست تحقیرآمیز قلمداد می‌کنند. به همین دلیل ترامپ تلاش می‌کند به اقدامی انحرافی دست بزند.
گزارشگر افزود: رئیس جمهوری آمریکا قصد عقب نشینی ندارد. وی صبح روز چهارشنبه از تصمیم خود برای اعزام نیرو‌های پلیس فدرال به شهری دیگر یعنی به شیکاگو خبر داد.  
خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها
نظر شما