صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 25
کد خبر: ۵۲۱۳۷

پوکر قهرمانی پرسپولیس یعنی چه؟

پوکر قهرمانی پرسپولیس  یه این معناست که پرسپولیس  4 بار متوالی توانست است به مقام قهرمانی لیگ فوتبال برتر کشور دست یابد.

به گزارش راهبرد معاصر پوکر قهرمانی یکی از اصطلاحات فوتبال است  که شاید کمتر ان را شنیده باشید. اما قهرمانی پرسپولیس باعث شده است که این روزها این اصطلاح فوتبالی بر سر زبان ها بیافتد. پوکر قهرمانی پرسپولیس به این معنا است که پرسپولیس چهار بار پشت سر هم به قهرمانی لیگ برتر دست یافته است.

در این میان اصطلاحاتی مثل دبل و هتریک نیز وجود دارد. دبل قهرمانی به این معناست تیمی دو بار پشت سر هم به قهرمانی دست یاید و اگر این این توالی به سه بار افزایش یابد از اصطلاح هتریک قهرمانی استفاده می شود.

 

اصلطلاح پوکر کردن در فوتبال جهان کمتر شنیده می‌شود و در ایران نیز تا به حال خبری از این واژه بود اما حضور پرسپولیس در صدر جدول لیگ و قرار گرفتن او در صدر جدول برای چهارمین بار متوالی باعث شد این واژه سر زبان‌ها بیفتد.

پرسپولیس پیش از این سه بار متوالی با برانکو قهرمان شد و حالا چهارمین قهرمانی را با یحیی گل محمدی جشن می‌گیرد.

اصطلاح پوکر

پوکر را برای کسانی تیم یا بازیکنی استفاده میکنند کھ توانستھ 4 بار افتخار متوالی بھ دست اورد مثلا برای تیمی کھ 4 قھرمانی متوالی را بھ دست اورده است میگویند پوکر قھرمانی کھ در لیگ برتر کشورمان فقط پرسپولیس توانستھ بھ این لقب دست پیدا کند.

پرسپولیس خیلی راحتتر از زمان برانکو و خیلی زودتر از آن چھ پبش بینی می شد برای چھارمین بار پیاپی قھرمان لیگ برتر شد. پرسپولیس چھار ھفتھ مانده بھ پایان لیگ برتر برای چھارمین بار پیاپی قھرمان لیگ ایران شد تا با شش قھرمانی رکوردار تمامی ادوار لیگ برتر شود. آنھا برای رسیدن بھ عدد قھرمانی لیگ ایران و امتیاز 60 با برنامھ تر از سھ دوره قبل بودند کھ با برانکو بر بام فوتبال ایران می ایستاد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: