صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۰۰
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 25
کد خبر: ۵۲۱۵۳

کاهش حملات داعش در مناطق هم مرز با ایران

عضو پارلمان عراق گفت که عملیات ضد داعش رزمندگان الحشد الشعبی و ارتش عراق در استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران طی یک ماه اخیر حملات تروریستی را در این استان به نصف کاهش داد.

به گزارش راهبرد معاصر، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه تاکید کرد که موفقیت عملیات حشد الشعبی و ارتش عراق در پیگرد عناصر داعش در استان دیالی در شرق عراق حملات تروریستی را  طی ماه ژوئیه به نصف رسانده است.

 

«عبدالخالق العزاوی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت:« اوضاع امنیتی ماه اخیر در استان دیالی نشان از کاهش قابل توجه حملات تروریستی دارد که در مقایسه با ژوئن گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است».

 

وی افزود:« این اتفاق نشانه مثبت و حاکی از این است که عملیات نظامی اخیر نیروهای الحشد الشعبی و ارتش در کاهش حملات تروریست‌های داعش در این استان مثمر ثمر بوده است».

 

وی با تاکید بر اینکه تروریسم در دیالی تمام نشده و هنوز خطر واقعی در برخی مناطق به دلیل حضور  هسته‌های خفته داعش وجود دارد، گفت: «تلاش نیروهای امنیتی و تشکیلات حامی آن در پیگرد هسته‌های تروریستی داعش در مناطق متعدد ادامه دارد».

 

استان دیالی در ژوئیه شاهد پنج عملیات نظامی در مناطق وسیعی از این استان بود که مشارکت گسترده نیروهای الحشد الشعبی و تشکیلاتی از ارتش عراق انجام شد.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: