صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 28
کد خبر: ۵۲۵۰۸

عدم توجه روحانی به نظرات کارشناسی جای تاسف دارد

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: شخص رئیس‌جمهور مُصر است تا اینکه وزارت صمت به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی تفکیک شود. این یک کار بیهوده در شرایط فعلی است.
به گزارش راهبرد معاصر، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد انتخاب وزیر صمت از سوی رئیس جمهور گفت: آن‌طوری که من پیگیری شدم  شخص رئیس‌جمهور مُصر است تا اینکه وزارت صمت به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی تفکیک شود.
 
 
وی ادامه داد: این یک کار بیهوده در شرایط فعلی است. در مجلس هشتم یادم می آید که نمایندگان دولت و سازمان برنامه آمدند و می‌گفتند که ما ۶۰ کشور دنیا را مطالعه کردیم و همه آنها این طور است که وزارت صنعت و بازرگانی آنها ادغام است.
 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آن زمان دولت گفت که تفکیک صنعت و بازرگانی به ضرر تولید داخل می شود و ناهماهنگی می‌شود. استدلال های زیادی آوردند که که حتماً باید این دو وزارتخانه ادغام شود و اگر این طور نشود مشکلات به وجود می آورد.
 
 
وی بیان داشت: حالا هم شخص رئیس جمهور آمده است و می‌گوید حتماً باید این دو وزراتخانه تفکیک شود؛ واقعاً جای تاسف است رئیس جمهور یک مملکت بی اعتنا به نظرات کارشناسی چنین اقدامی انجام دهد.
 
 
رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: گیریم که از فردا این دو وزارتخانه تفکیک شد ساختمان وزارت بازرگانی را فروختند و رفت؛ این دولت چقدر زمان دارد تا بتواند این وزارتخانه را ساماندهی کند و چه زمانی می خواهد به استان ها سرایت کند. این تصمیم باعث می‌شود کارها روی زمین بماند. 
 
 
وی تاکید کرد: دولت وقتی برای این کار ندارد الان بهترین شیوه این است که مانند قبل یک قائم مقام وزیر را برای امور بازرگانی بگذارند و به او اختیار تام هم بدهند او کار خودش را انجام دهد و صنعت هم کار خودش را بکند بهترین شیوه این است. واقعا در این مدت مردم به کجا باید مراجعه کنند این سخنی که من می‌گویم حرف سیاسی نیست یک نظر سنجی استمزاجی هم از نمایندگان در کمیسیون و متفرقه کردیم کسی موافق این کار نیست.
 
 
 اکبری تالارپشتی با اشاره به تماس خود با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت: همه این نکات را به این دو نفر گفتم و به آنها تاکید کردم تا دولت بخواهد این کار را انجام دهد  دوره‌اش تمام شده است. به آنها گفتم مجلسی که با شما همسو بود دو بار این موضوع را رد کردم حالا نمی‌دانم چه شد که در روزهای آخر این مصوبه‌ای را داشتند.
 
 
وی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به این مصوبه مجلس دهم خاطر نشان کرد: این مصوبه شورای نگهبان رفته و این شورا نسبت به تشکیل این وزارتخانه از محل صرفه‌جویی ایراد گرفته است زیرا صرفه‌جویی مشخص نشده است. من شنیده‌ام شخص رئیس جمهور نسبت به موضوع مُصر است اما اینکار اشتباه و غیر قانونی و معطل کردن مردم است./ فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: