صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۵
  • سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱
  • Tuesday 27 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 30
کد خبر: ۵۲۷۹۲

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹

قیمت مسکن در تهران در تیر ماه نزدیک 21 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در خرداد ماه 19 میلیون تومان بود. قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ را در ادامه میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت مسکن در تهران در تیر ماه بیش از 10 درصد رشد داشته و به مرز 21 میلیون تومان رسیده است. کارشناسان می گویند این افزایش قیمت مسکن به تبعیت  از شرایط کلان اقتصادی کشور و روند سایر بازارها مثل طلا، سکه و بورس است . مشاوران املاک هم  می گویند طی چند هفته گذشته فروشندگان آپارتمان های مسکونی در تهران نیز قیمت های پیشنهادی خود را افزایش داده اند. در این میان بررسی ها از وضعیت بازار اجاره مسکن در تهران نشان می دهد که این روزها رهن کامل مسکن چند برابر تابستان گذشته است. گفته می شوند دلیل افزایش رهن کامل تمایل مالکان برای سرمایه گذاری در بازار بورس است.

 

بازار معاملات مسکن همچنان با حضور تقاضای سوداگرانه روبه‌رو است و با وجود رکود معاملاتی نسبت به زمان اوج رونق، این گروه از متقاضیان ملک در حال جست‌وجو برای یافتن آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در بازار هستند.

 

 

 

 

رهن کامل در بازار اجاره مسکن تابستان ۹۹ + قیمت روز

 

مستاجران در بازار مسکن پایتخت که هر سال با معضل کمبود فایل‌های رهن کامل مواجه و ناچار بودند درصد قابل توجهی از بهای اجاره را به‌صورت اجاره ماهانه به موجر پرداخت کنند هم اکنون با انبوهی از فایل‌های رهن کامل در مناطق مختلف شهر تهران روبه‌رو شده‌اند و از این بابت مشکل و معضل همیشگی آنها در بازار اجاره- کمبود فایل رهن کامل-تا حد زیادی برطرف شده است.

 

از سوی دیگر تحقیقات میدانی نشان می‌دهد اگر چه تعداد فایل‌های رهن کامل عرضه شده به بازار اجاره مسکن تحت تاثیر تمایل موجران به سرمایه‌گذاری در بازار سهام افزایش یافته است، اما همین عطش سرمایه‌گذاری و کسب سود بالاتر موجب شده است بخش قابل توجهی از این موجران اقدام به تعیین پول پیش به مبالغی فراتر از ارزش واقعی رهن واحد مسکونی خود کنند.

 

همین موضوع گرانی در بازار اجاره به خصوص در زمان حاضر که فصل طلایی و اوج جابه جایی‌ها در بازار اجاره مسکن است را دامن زده است.

 

 

تقاضای مصرفی بازار معاملات مسکن + قیمت روز

 

مشاوران املاک مناطق مصرفی ۴ و ۵ با اشاره به روند بازار طی هفته‌های اخیر می‌گویند: طی چند هفته گذشته عرضه‌کنندگان آپارتمان‌های مسکونی در بازار معاملات نیز با ملاک قرار دادن روند سایر بازارها، قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند.

 

در این میان بخش مهمی از متقاضیان مصرفی بازار مسکن همچون ماه‌های گذشته به دلیل بیشتر شدن شکاف قیمت‌ها و قدرت خرید خود، از بازار عقب‌نشینی کردند.

 

با این حال گروهی از متقاضیان که بخشی از بودجه خود را طی چندماه اخیر به سایر بازارها منتقل کرده بودند با کسب سود از روند افزایش قیمت در این بازارها، اکنون بودجه خود را افزایش داده و به بازار وارد شده‌اند.

 

به گفته آنها بخش مهمی از خریداران فعلی در بازار مسکن، متقاضیانی هستند که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند. به این معناکه با فروش آپارتمان فعلی خود و خرید یک آپارتمان دیگر بنا دارند یا «منطقه سکونتی» یا اینکه «متراژ واحد مسکونی» خود را تغییر دهند. به این ترتیب با افزایش بودجه مجددا به بازار وارد شده و خرید خود را انجام می‌دهند.

 

این مشاوران املاک در عین حال عنوان می‌کنند این خریداران اگرچه بودجه خود را ارتقا داده‌اند اما در مقابل با هر قیمت پیشنهادی نامتعارف از سوی فروشنده نیز حاضر به خرید نمی‌شوند.

 

بازار خرید و فروش آپارتمان در تهران + قیمت روز

 

تعداد متقاضیان مصرفی مسکن که اکنون با وجود تلاطم قیمتی در بازار حضور دارند و در حال جست‌وجو هستند، بسیار اندک است و از سوی دیگر اغلب آنها در گروه متقاضیان تبدیل به ‌احسن قرار دارند.

 

در این بین متقاضیان تبدیل آپارتمان‌های نقلی به واحدهای دوخوابه یکی از اصلی‌ترین گروه‌های متقاضی تبدیل ‌به ‌احسن در بازار مسکن به‌شمار می‌آیند که اغلب در دامنه متراژی ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع در جست‌وجوی واحد متناسب با بودجه و سلیقه خود هستند.

 

بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در این گروه متراژی در تازه‌ترین فایل‌های موجود نزد واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد در بیش از نیمی از محله‌های مصرفی شهر تهران، روند افزایش قیمت پیشنهادی متوقف شده و قیمت‌ها تفاوت چندانی با آنچه از ۲۰ روز گذشته اعلام شده، ندارند.

 

با این حال همچنان در گروه واحدهای نوساز و کلیدنخورده از سوی برخی از سازنده‌ها و فروشنده‌ها، اصرار برای تداوم افزایش قیمت به چشم می‌خورد.

 

از آنجا که روند صعودی قیمت ارز در روزهای اخیر متوقف شد و خبری از اثرپذیری بازار مسکن از جو روانی بازار ارز نیست، به‌نظر می‌رسد این گروه از فروشنده‌ها آخرین زور خود را برای بالا نگه داشتن تب قیمت در بازار مسکن به‌کار گرفته‌اند.

 

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: