صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۳
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 04
کد خبر: ۵۳۵۲۳

جزئیات یارانه جدید چیست؟

یارانه جدید در راه است و به گفته یکی نماینده مجلس قرار است یارانه نقدی معادل 40 لیتر بنزین ماهانه به حساب مردم ریخته شود.

به گزارش راهبرد معاصر یارانه جدید قرار است ماهانه به حساب مردم واریز شود که معادل 40 لیتر بنزین است. بیگی نماینده مردم تبریز گفته است نمایندگان مجلس یک طرح را در مجلس تدوین کرده اند که بر اساس آن یارانه نقدی جدیدی معادل 0 لیتر بنزین باید به به حساب هر ایرانی به صورت ماهانه واریز شود.  این یارانه ربطی به 60 لیتر سهمیه بنزین ندارد و به حساب هر ایرانی اعم از افرادی که خودرو دارند و آنهایی که خودرو ندارند واریز می شود.

 

 

پیش تر خبرهایی درباره واریز یارانه جدید منتشر شده بود که در زیر می خوانید:

جزئیات پرداخت یک یارانه جدید + مبلغ یارانه

وحید قبادی دانا درباره یارانه جدید در جمع خبرنگاران گفت همزمان با ولادت امام حسن و انجام فعالیت‌ها در پویش همدلی مؤمنانه برای ٨۵ هزار نفر از افراد کمک هزینه معیشتی به حسابشان واریز شد، گفت: این مبلغ از ٣٠٠ تا ۵٠٠ هزار تومان برای هر خانوار بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعا ٣٠ میلیارد تومان در این حرکت خیر برای خانوارهای جامعه هدف بهزیستی پرداخت شده است، اظهار کرد: تقریبا ۶٠ هزار خانوار از این ٨۵ هزار خانوار، افراد دارای معلولیت داشتند و ٢۵ هزار خانوار دیگر کودکان دارای سرپرست غیر مؤثر یا زنان سرپرست خانوار نیازمند بودند.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این کمک‌ها با مساعدت مالی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام انجام شده است. بنیاد مستضعفان مبلغ ٢٠ میلیارد تومان و ستاد اجرایی فرمان امام‌ هم ١٠ میلیارد تومان متقبل شدند. در پویش همدلی مؤمنانه هم تعداد زیادی از مردم شرکت کردند و کمک‌های نقدی و غیر نقدیشان را در استان‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار دادند.

 

قبادی دانا افزود: در این پویش مبلغ ۵٠ میلیارد نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است. تقاضا داریم تا مردم کمک‌های نقدیشان را به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی واریز کنند و کمک‌های غیر نقدی را به دفاتر استانی و شهرستانی تقدیم کنند تا براساس جدول زمان‌بندی بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شود.

 

آخرین خبر از مبلغ جدید یارانه

مژگان خانلو، سخنگوی بودجه سال ۹۹ ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: منابع یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال 99 پیش بینی شده و ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جدا در نظر گرفته شده است.

پرداخت این یارانه که مصوبه هیئت دولت است، بسته به تعداد نفرات خانوارها متفاوت است.

 

آن طور که در جداول مندرج در بودجه سال 99 قید شده است، رقم پرداختی یارانه نقدی و معیشتی سال 99 با تغییر مواجه نخواهد شد. البته این بین مباحثی نظیر ادغام این دو یارانه و کاهش رقم پرداختی به ۷۲ هزار تومان هم مطرح شد که با مخالفت کمیسیون تلفیق رو به رو شد.

 

 

برچسب ها
نظر شما