صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 09
کد خبر: ۵۴۱۶۷

درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار+ عکس و بیوگرافی

فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار  مداح نام آشنای تبریزی و پیر غلام تبریزی پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 84 سالگی درگذشت.

به گزارش راهبرد معاصر فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار مداح معروف تبریزی امروز در سن 84 سالگی در گذشت. وی پس از یک دوره تحمل بیماری دعوت حق را لبیک گفت. زیرکار اخیرا به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان تبریز بستری بود که در نهایت امروز بر اثر کهولت سن و در آستانه محرم در گذشت.  وی از همان کودکی عاشق اهل بیت بوده و سال ها در مدح پیامبر و اهل بیت و همچنین ذکر مصبیت امام حسین علیه السلام خوانده است.

 

این پیرغلام اهل بیت متولد ۱۳۱۵ در محله دوه‌چی تبریز بود و از کودکی و نوجوانی مشغول سرایش شعر و ستایشگری اهل بیت بود.

 

حاج فیروز در میان مردم و هیئت های آذربایجان به فخرالذاکرین مشهور و از محبوبیت ویژه ای در میان عاشقان سیدالشهداء برخوردار بود.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی هم در پی درگذشت حاج فیروز زیرک کار پیام های تسلیت جداگانه صادر کردند.

 

در پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آمده است: حاج فیروز زیرک کار معروف به فخرالذاکرین از کودکی دلباخته امام حسین(ع) و از شاخص‌ترین چهره‌های معاصر در نقش‌ مذهبی ایران اسلامی بود که سال‌ها افتخار خدمت‌گزاری به آستان ملک‌ پاسبان ائمه هدی را داشت.

 

محمدرضاپورمحمدی هم در پیام خود در پی درگذشت این ذاکر مخلص بارگاه اهل بیت آورده است: حاج فیروز زیرک‌کار نامی آشنا برای ایران بویژه مردم شریف تبریز و آذربایجان است؛ پیرغلامی که سالیان دراز، مدال خادمی اهل بیت و آستان مقدس امام حسین(ع) را خالصانه بر سینه داشت و صدای بی‌ریا و سوزناک او، گوش‌نواز عاشقان شهید کربلا در هیأت‌های حسینی بود.

تسلیت قالیباف برای درگذشت حاج فیروز زیرک کار

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک کار را تسلیت گفت.

 

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون‌

 

درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک کار موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان که مداحی متواضع مردمی، انقلابی، ولایتمدار و از ارادتمندان به شهدا بودند، به جهت سالهای متمادی نوحه سرائی و مرثیه خوانی اهل بیت در هیئات آذری و دیگر هیّات به درستی فخرالذاکرین شهرت یافتند.

 

آن مرحوم در سراسر عمر پربرکت خود با الحان روح‌نوازشان در  مناسبت های دینی در خدمت به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم السلام و خاندان مکرم نبوی و ترویج محبت و عشق ورزی به ساحت مقدس آل‌الله علیه السلام اهتمام بی‌شائبه داشتند و نواهای تاثیرگذار ایشان هیچ‌گاه از گنجینه معنوی و فرهنگ عاشورایی فراموش نخواهد شد.

 

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان فخرالذاکرین استاد حاج فیروز زیرک کار به جامعه حسینی، مداحان و پیرغلامان کشور، آذری زبانان کشور، خانواده مکرم و وابستگان محترم، برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

محمدباقر قالیباف

رییس مجلس شورای اسلامی»

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: