صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۲۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 10
کد خبر: ۵۴۲۴۴

تغییر در شیوه سهمیه ‌بندی بنزین در راه است؟

طرح مجلس برای تغییردر شیوه سهمیه بندی بنزین در حال تدوین است و شیوه سهمیه بندی بنزین به زودی تغییر می کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین طرحی است که این روزها مجلس در حال تدوین آن است و شیوه سهمیه بندی کنونی به زودی دستخوش تغییرات می شود. جزئیات بیشتر طرح جدید مجلس برای تغییر در شیوه سهیمه بندی بنزین را در زیر بخوانید.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد.

 

مالک شریعتی نیاسر با اشاره به جزئیات طرح مجلس در خصوص تغییر در سهمیه بندی بنزین، بیان کرد: بر اساس شیوه سهمیه بندی که این روزها اجرایی می شود حدود پنجاه درصد خانواده ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند و در واقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است که اصلاح شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس طرحی که مجلس طراحی کرده است پیشنهاد شده تا سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.

 

شریعتی افزود: این طرح اکنون در نوبت اعلام وصول قرار دارد.

 

پیش از این نماینده مردم تبریز از تخصیص 40 لیتر بنزین به هر ایرانی به صورت ماهانه خبر داده بود. 

 

 

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان طرحی را در مجلس تدوین کردند که بر اساس آن یارانه نقدی معادل ۴۰ لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی باید واریز شود.

 

وی افزود: این موضوع ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه خودرو ندارد و به حساب هر ایرانی اعم از کسانی که خودرو دارند و یا ندارند باید واریز شود.

 

طرح جدید نمایندگان مجلس برای حمایت از مردم

 

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان طرحی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجلس تدوین کردند که بر اساس آن یارانه نقدی معادل ۴۰ لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی باید واریز شود.
 

سامانه اطلاعات یارانه بگیران برای پیگیری قطع یارانه نقدی

 

 پس از واریز یارانه تیر ماه برخی از یارانه بگیران اعلام کردند که یارانه نقدی آنه قطع شده است و یا مبلغی که به عنوان یارانه به حساب آنها واریز شده است بسیار اندک است. این در حالی است که این ماه اولین ماهی بود که قسط وام یک میلیونی کرونا قرار بود از یارانه کسر شود. حال اگر شما هم جزو افرادی هستید که این ماه یارانه شما به حسابتان واریز نشده است و علاقه مندید مطلع شوید که آیا یارانه نقدی شما حذف شده است یا نه با مراجعه به یک  سامانه می توانید از وضعیت یارانه نقدی خود مطلع شوید.
 

سامانه استعلام یارانه نقدی که زیر نظر کمیسیون ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها فعالیت می کند و ادرس آن http://www.yaraneh10.ir  است. قبل از ورود به این سامانه با شماره ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی کخه برای واریز یارانه معرفی کرده ای را همراه داشته باشید.
 

پس از ورود به سامانه‌ی استعلام یارانه‌ی نقدی صفحه‌ای به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود.
پس از ورود به این سایت باید شماره ملی سرپرست و شماره حساب را در کادرهای مخصوصشان وارد کنید.

 
 
حالا باید دکمه «استعلام وضعیت» را کلیک کنید تا صفحه استعلام برای شما نمایش داده شود.
 

 
همان‌طور که مشاهده می‌کنید در کادر سمت راست سایت در مستطیل نارنجی رنگ وضعیت استعلام یارانه شما نمایش داده می‌شود.
 

 
اما اگر مطلع شدید که یارانه نقدی شما حذف شده است حق اعتراض دادید و می توانید به مراجعه به  سایت https://yaraneh10.mcls.gov.ir  اعتراض خود را ثبت کنید.
فرآیند رسیدگی به این اعتراض به شرح زیر است:• دریافت پیامک از سرشماره YARANEH
• مراجعه به پیشخوان دولت (لیست مراکز فعال پیشخوان) و دریافت کد رهگیری
• ورود به سامانه با کد رهگیری بعد از 48 ساعت


نکات مهم درباره سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت یارانه‌ جدید

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: