صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 24
کد خبر: ۵۴۲۶

درخواست مهم وزیر صنعت از بانک‌ ها

بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می کنند، از این رو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند و اگر قرار باشد بانک ها یک روزی به کمک تولید بیایند، امروز همان روز است.

به گزارش راهبرد معاصر ، رضا رحمانی در نشست با قائم مقام بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است، گفت: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند، مواد اولیه محصولات اساسی و پرمصرف را تولید می کنند، محصولاتشان صادراتی است یا اشتغال بالایی دارند.

 

وی افزود: اگر تولید آسیب ببیند، نه خدمات می تواند فعالیت کند، نه مالیاتی اخذ می شود، چنانکه بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می کنند، از این رو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

 

به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت باید چندماه آینده را مدیریت کرد، چراکه مطمئنا دشمن با شکست روبرو می شود.

 

رحمانی با اشاره به حل برخی از مشکلات حوزه صنعت در ماه های اخیر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید و فروش در داخل و خارج کشور را دارند، اما به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش لازم، با مشکل روبرو هستند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی، انرژی بر هستند و به محیط زیست آسیب می زنند و نیاز به نوسازی دارند که اگر در شرایط تحریم نبودیم مطمئنا یکی از درخواست‌های من از دولت، تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع بود.

نظر شما