صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۵۶
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 16
کد خبر: ۵۵

سناریوی 4گامی آمریکا علیه برنامه موشکی ایران

با ارائه مستندات ادعایی نیکی هیلی درباره ایرانی بودن موشک یمن، سناریوی تهدیدنمایی از برنامه موشکی یک گام به جلو برداشت.
به گزارش راهبرد معاصر؛ با گذشت یک روز از سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ایران، عنصر ضدایرانی کاخ سفید، نیکی هیلی، که بسیاری وی را فرد شماره یک سیاست خارجی آمریکا می دانند، نمایشی مضحک درباره برنامه موشکی ایران اجرا کرد. وی به زعم خود با به تصویر کشیدن موشک ایرانی، در راستای ایران هراسی اینبار به بهانه موشکی و نه هسته ای گام برداشت. پارلمان اروپا نیز بلافاصله بعد از سخنان هیلی، بیانیه ای منتشر کرد و در آن نسبت به برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد. این سناریو مشابه آنچه در مورد برنامه هسته ای پیاده شد، دارای 4 گام اصلی است تا فعالیت های موشکی ایران را به عنوان تهدیدی علیه امنیت جهانی معرفی کند:

گام اول: تهدیدنمایی از برنامه موشکی ایران
در این گام آمریکا و کشورهای همسو تلاش کردند تا با ارائه مستندات نظیر ارسال موشک به حزب الله و انصارالله، برنامه مشکی ایران را به عنوان عامل بی ثبات کننده در منطقه و تهدیدی برای امنیت همپیمانان خود در اتحادیه عرب، اسرائیل و اروپا معرفی کنند.

گام دوم: همسو کردن افکار عمومی جهان
 انتشار گسترده اخبار و گزارش های مرتبط با این موضوع با هدف همسو کردن و اقتاع افکار عمومی با پروژه ضد ایرانی طراحی شده، می باشد.

گام سوم:اجماع سازی جهانی علیه برنامه موشکی ایران
 آمریکا در این گام در تلاش برای همسو کردن و اجماع میان بازیگران منطقه ای و بین المللی علیه برنامه موشکی ایران جهت اقدامات احتمالی آینده،می باشد.

گام چهارم:وادار کردن ایران پای میز مذاکره
 گام آخر نیز منجر به این خواهد شد که ایران در اثر فشار افکارعمومی داخلی و خارجی و همچنین فشارهای دیپلماتیک مجبور به نشستن پای میز مذاکره شود که می تواند در صورت تساهل نتیجه ای مشابه آنچه در موضوع هسته ای اتفاق افتاد بار دیگر رقم بخورد

نظر شما