صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۱
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 16
کد خبر: ۵۵۰۴۷

جزییات و زمان اجرای طرح ترافیک تهران

جزییات و زمان اجرای طرح ترافیک تهران را از زبان محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جزییات و زمان اجرای طرح ترافیک تهران اعلام شد. بر اساس گفته های علیخانی عضو شورای شهر طرح ترافیک در تهران از آغاز  شهریور ماه خبر داد. درباره جزئیات بیشتر اجرای طرح ترافیک در روزهای کرونایی پایتخت بیشتر بخوانید.

 

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره لغو طرح ترافیک در پایتخت اظهار داشت: شهرداری تهران جهت همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا با لغو طرح ترافیک در هفته جاری موافقت کرده است.

 

وی افزود:‌در حال حاضر مشخص شده که لغو طرح ترافیک در کاهش آمار مسافران حمل و نقل عمومی تأثیری نداشته است و بسیاری از دستگاه‌ها و مسؤولین نیز به این موضوع اذعان داشته‌اند.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به دلیل اینکه با وضعیت قرمز کرونا طرح ترافیک فعلا تا پایان مرداد اجرا نمی‌شود، گفت: لغو طرح ترافیک در پایتخت تبعات مختلفی را به همراه داشته که دستگاه‌های مختلف به آن واقف شده‌اند.

 

 

علیخانی ادامه داد: افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر، آلودگی هوا دو معضل اصلی لغو طرح ترافیک بوده است همچنین به دلیل تکمیل شدن ظرفیت خیابان‌ها، عبور و مرور اتوبوس‌ها در خطوط ویژه با مشکل همراه شده چرا که با تکمیل ظرفیت خیابان‌ها بسیاری از رانندگان به این خطوط وارد می شوند.

 

وی یادآور شد: معضل ورود خودروهای سواری به خطوط ویژه سبب اختلال در حرکت آمبولانس‌ها و رسیدن به موقع بیماران به مراکز درمانی هم شده بنابر این باید با اجرای طرح از سفرهای غیر ضروری پیشگیری شود.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که لغو طرح ترافیک از ابتدای شهریور ادامه می‌یابد یا خیر،‌گفت: پیش‌بینی می‌کنم از اول شهریور تا پایان سال اجرای طرح ترافیک به صورت منظم اجرا شود.

 

 

لغو طرح ترافیک تا پایان مرداد

 

ذوالفقاری گفت: مدیریت و کنترل هوشمند فاصله اجتماعی از مدت‌ها قبل مطرح بود که درهمین راستا چند سامانه در جلسه امروز ارائه و در نهایت مقرر شد مرکز دیتابیسی آماده شود تا در صورت تصویب ستاد ملی این سامانه‌ها با استفاده از این دیتابیس، کنترل هوشمند بیماری و فاصله گذاری اجتماعی را اجرایی کنند.
 
وی افزود: دو کار اساسی پیش روی ماست نخست آن که سامانه‌های هوشمند اجرایی شود و دیگر آنکه برنامه یک ساله سازمان‌ها و نهاد‌ها برای همزیستی با کرونا تدوین شود. ستاد ملی این موضوع را تصویب کرده لذا سازمان‌ها باید ظرف مدت یک ماه برنامه یک ساله خود را با درنظر گرفتن کاهش شیوع بیماری پس از تصویب در کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مصوب و در مرحله بعد این برنامه توسط ستاد ملی مصوب شود تا لازم الاجرا باشد.
 
 
ذوالفقاری ادامه داد: در این برنامه باید موضوعاتی همچون صیانت از کارکنان، صیانت از مراجعان، نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات، باید‌ها و نباید‌هایی در ارتباط با بیماری و همچنین معرفی متولی هر سازمان و نهاد برای پیگیری و نظارت برنامه مشخص شود. همچنین ضمانت‌های اجرایی برنامه نیز باید با همکاری وزارت بهداشت و درمان مشخص شود.
 
 
وی تاکید کرد: با توجه به گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد، روند اپیدمی و مرگ و میر در دو هفته گذشته در تهران کاهشی بوده و پیشنهادکمیته امنیتی اجتماعی لغو طرح ترافیک و حضور یک سومی کارمندان در محل کار خود تا پایان مرداد ماه بوده است که در صورت تصویب ستاد ملی این امر اجرایی خواهد شد.
 
 
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه گفت: دستورالعمل بهداشتی این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی که در ۲۱ اردیبهشت ماه در ۱۱ حوزه برگزار خواهد شد تدوین می‌شود که در آن وظایف کاندیدا‌ها، ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها و مجریان برگزاری انتخابات و همچنین ضمانت‌های اجرایی و ضوابطی که باید رعایت شود تدوین می‌شود تا برگزاری انتخابات از لحاظ بیماری آسیبی به مردم وارد نکند. همچنین مواردی همچون استفاده از اثر انگشت نیز در این انتخابات حذف شده است. این دستورالعمل در جلسه امروز مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
 
 
وی افزود: در حوزه‌های مختلف، شیوع بیماری کرونا آسیب‌هایی را برای صنوف و همچنین کارکنان بخش درمان ایجاد کرده که دستگاه‌های ذیربط مأموریت پیدا کردند تا ظرف یک هفته گزارشی از وضعیت جامعه در حوزه‌های مختلف اصناف و کادر پزشکی و درمانی تهیه و به ستاد ملی ارائه کنیم.
 
 
ذوالفقاری ادامه داد: ما سه حوزه داریم حوزه اداری و دستگاه‌های دولتی که اگر کسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد در مراحل مختلف از تذکر تا سه ماه انفصال از خدمت برای آن‌ها پیشنهاد شده. در حوزه اصناف نیز در ۴ مرحله از تذکر تا پلمب واحد صنفی برای سه ماه پیشنهاد شده است. در مورد مردم نیز پیشنهاد کمیته این بوده که چنانچه افراد به دستگاه‌ها مراجعه کنند و استفاده از ماسک رعایت نکردند ارائه خدمات به آن‌ها ممنوع باشد.
 

اجرای طرح ترافیک منوط به تصمیم ستاد کرونا است

 

 

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در روز سه‌شنبه شورای شهر جلسه علنی ندارد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز سه‌شنبه جلسه هم اندیشی داریم که از همه اعضای شورا درخواست می‌کنم که در این جلسه حضور داشته باشند، چرا که می‌خواهیم بر روی مسأله ساختار شورای شهر که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده صحبت کنیم و در مورد انتخابات هیأت رئیسه تصمیم گیری کنیم.

 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هفته آینده انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: از همه اعضای شورای شهر درخواست می‌کنم به دور از همه مسائل، روز سه‌شنبه در جلسه حاضر شوند تا بتوانیم هیأت رئیسه‌ای مناسب که توقعاتمان را در سال آخر برآورده می‌کند، داشته باشیم.

 

او با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه خیلی دیر اجرا می‌شود، گفت: علت در این است که شهرداری در گذشته به این اندازه بزرگ نبود و در طول این سال‌ها سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری زیاد شده‌اند و امروز شاهد هستیم که ۷۰ درصد بودجه شهرداری در قالب شرکت‌ها هزینه می‌شود.

 

هاشمی در خصوص حرف و حدیث‌ها در مورد اجرای طرح ترافیک از اول شهریور ماه گفت: ستاد مقابله با کرونای استان تهران از شهرداری خواسته بود که طرح ترافیک را به مدت یک هفته لغو کند و ما هم به احترام جایگاه ستاد کرونا که در این حوزه اختیار دارد، قبول کردیم که به صورت آزمایشی طرح ترافیک یک هفته لغو شود.

 

وی افزود: قرار بود که ستاد کرونا گزارشی از سطح شهر بگیرد و با توجه به شرایط آلودگی هوا و ترافیک شهر دستور جدید را صادر کند، لذا تصمیم جدید باید در ستاد کرونا بررسی شود که آیا دستورشان این است که طرح ادامه یابد یا طرح لغو شود.

 
 

واکنش متفاوت شهردار تهران به زمان اجرای طرح ترافیک/ فیلم

 

پیروز حناچی از اجرا شدن طرح ترافیک از اول شهریور ماه خبر داد و گفت: برای اجرای طرح ترافیک نیاز به مصوبه ستاد ملی کرونا نداریم.

 

 
 
نظر شما