صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 16
کد خبر: ۵۵۱۱۶

درخواست اتحادیه اروپا برای توقف فعالیت اکتشافی ترکیه در مدیترانه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه از ترکیه خواست تا به صورت فوری اقدامات اکتشافی در مدیترانه شرقی را متوقف کند.

به گزارش راهبرد معاصر، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه از ترکیه خواست تا به صورت فوری اقدامات اکتشافی در مدیترانه شرقی را متوقف کند.

 

بورل در این ارتباط با درخواست از مقامات ترکیه گفت: از آن‌ها می‌خواهم که اقدامات خود در مدیترانه شرقی را به صورت فوری متوقف کنند و با پای بندی کامل به تعهدات، گفتگو با اتحادیه اروپا را دنبال کند.

 

تنش‌ها بین ترکیه و یونان بر سر دریای مدیترانه شرقی تشدید شده است. این تنش پس از آن شدت گرفت که دولت ترکیه یک کشتی اکتشاف را برای انجام تحقیقات لرزه نگاری در منطقه‌ای که یونان می‌گوید جزئی از فلات قاره‌ای خودش است، اعزام کرد.

 

یونان این اقدام را مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی غیرقانونی دانست که نقض کننده حقوق این کشور است و گفت: این کشتی ترکیه‌ای در داخل آب‌های منطقه‌ای یونان است.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هشدار داده است که این کشور تلاش‌های اکتشافی دریایی خود را محدود به ساحل خود نمی‌کند، چون در غیر این صورت مصالحه به نظر می‌رسد.

 

مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: