صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۴
  • چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 24 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۲۲۱

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز دوشنبه 27 مرداد

ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز دوشنبه 27 مرداد با افزایش 10 درصدی همراه بود.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز 27 مرداد افزایش یافت و قیمت هر واجد صندوق etf دارا یکم با افزایش 10 درصدی به 19 هزار و 779 تومان رسید.

بر این اساس قیمت 200 واحد صندوق دارا یکم  به 3 میلیون و 955 هزار و 800 هزار تومان رسید. البته قیمت پایان هر واحد صندوق افزایش 8.15 درصد داشت که بر اساس آن ارزش 200 واحد صندوق دارا یکم 3 میلیون و 399 هزار و 920 تومان است.

امروز خجم معاملات دارا یکم 3.669 میلیون واحد بود. افزایش 10 درصد ارزش صندوق دارا یکم در شرایطی اتفاق افتاد که که در طول یک هفته گذشته ارزش این صندوق افت شدیدی را تجربه کرده بود.

البته قیمت NAV خالص ارش صندوق نسبت به دیروز کاهش یافت و به 27 هزار و 287 تومان رسید.

 

 

پیش‌بینی افزایش بازدهی دارا یکم طی ۲ تا ۳ هفته آینده

محمد بختیار نصرآبادی، گفت: در پی رفتار هیجانی سهامداران امروز دارا یکم با ۳۵ درصد زیر قیمت ارزش واقعی هر واحد، به فروش رسید.

مدیر صندوق دارا یکم ادامه داد: دارا یکم تفاوتی با سایر صندوق‌ها در بازار دارد و بخش عمده‌ای از افرادی که از واحدهای این صندوق خریداری کردند بدون تجربه هستند و هر فرد با خرید یک واحد ۱۰ هزار تومانی، سهامدار این صندوق شده است و آگاهی کافی از بازار سرمایه ندارند.

وی افزود: ماهیت بازار سرمایه، نوسان است و افراد باید برای خرید و فروش هر واحد به NEV یا همان ارزش خالص دارایی صندوق توجه کنند؛ ارزش خالص دارایی صندوق دارا یکم، همان سهام‌هایی است که در بورس معامله می‌شود که متشکل از سه سهام بانک ملت، تجارت و صادرات و دو سهم بیمه است.

نصرآبادی گفت: با توجه به افت شاخص کل، بسیاری از افراد بدون توجه به ارزش خالص دارایی اقدام به فروش هر واحد صندوق با ۳۵ درصد زیر قیمت می‌کنند امروز هر واحد صندوق دارا یکم به قیمت ۱۷ هزار و ۹۸۱ تومان فروخته شد در حالی که NEV یا ارزش خالص دارایی آن ۲۷ هزار و ۴۱۰ تومان است.

وی تصریح کرد: فروش کمتر از ارزش ذاتی سهام چه توجیهی برای سهامداران دارد که اقدام به این کار می‌کنند و دارایی خود را از دست می‌دهند.

مدیر صندوق دارا یکم گفت: کاهش قیمت صندوق دارا یکم به دلیل رفتارهای هیجانی مردم است مردم باید برای خرید و فروش سهام صبور باشند و دچار هیجان نشوند و همین سهام دارا یکم ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده که بازار از هیجانات و رفتارهای شتاب‌زده به دور شد بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

نصرآبادی اضافه کرد: صبوری اصل اول سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است و افراد باید با نگاه تحلیلی اقدام به خرید و فروش در بازار کنند افراد حتما به NEV صندوق‌ها توجه کنند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: