صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۲۳۳

اخرین اخبار آزمایش واکسن چینی کرونا

آزمایش واکسن چینی کرونا نشان می دهد که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در مقابل ویروس کرونا برانگیخته است.

به گزارش راهبرد معاصر آزمایش واکسن چینی کرونا که اخیرا توسط تیم چن وی متخصص بیماری های عفونی تائید و ثبت شده نشان می دهد که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در برابر این ویروس برانگیخته است. این موضوع توسط رسانه های وابسته به دولت چین اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا این واکسن به استناد داده های آزمایش های بالینی منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا ایمن بوده و واکنش ایمنی ایجاد می کند.

تحقیقات این واکسن بر روی 320 داوطلب سالم بین سنین 18 تا 59 انجام شده که از این تعداد 96 نفر در کارآزمایی های بالینی مرحله اول و ۲۲۴ نفر نیز در کارآزمایی های بالینی مرحله دوم شرکت داشته اند. نتایج آزمیش ها هم نشان می دهد این واکسن به طور موثری آنتی بادی یا پادتن خنثی کننده ویروس را در بدن آنها تحریک کند.

 

 جزئیات بیشتر در باره واکسن چینی کرونا

 

خبرگزاری شینهوا نوشته است که نتایج آزمایش این واکسن نشان داده که این واکسن به طور موثری آنتی بادی ها یا پادتن های خنثی کننده ویروس را در داوطلبان تحریک می کند و توانایی خوبی در ایجاد پاسخ یا واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس را نشان می دهد.

 

شنبه هفته گذشته نیز وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این کشور تولید اولین واکسن کووید-۱۹ خود را آغاز کرده است و گفت که اولین واکسن ها برای ایمن سازی پزشکان و کادر درمان قبل از عموم مردم به آنها اختصاص خواهد یافت. روسیه روز سه‌شنبه رسماً نخستین واکسن کروناویروس جهان را که توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گاملایا"(Gamaleya) ساخته شده است، به ثبت رسانده بود.

 

بیماری همه گیر کرونا از زمان به وجود آمدن در ووهان چین در ماه دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون در ۱۸۸ کشور، جان بیش از ۷۷۲ هزار نفر را گرفته است و ایالات متحده، برزیل، هند و روسیه در حال حاضر بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در بین کشورها دارند.

 

طبق آمار و ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز مستقر در ایالات متحده، بیش از ۲۱.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از آن بهبود یافته اند.

 

مجوز تاییدیه ساخت واکسن ویروس کرونا

همچنین رسانه رسمی چین اعلام کرد که شرکت کانسینو بیولوژیکس مجوز تاییدیه ساخت واکسن ویروس کرونا را از دولت پکن دریافت کرد.

 

به گزارش روزنامه خلق چین این اولین مجوز ساخت واکسن ویروس کرونا از سوی دولت چین است.

 

به گفته این روزنامه سازمان حق مالکیت معنوی چین مجوز ساخت این واکسن را در تاریخ 11 آگوست صادر کرده است.

 

عربستان در ماه جاری میلادی اعلام کرد که تصمیم به انجام مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کانسینو را دارد. کانسینو همچنین اعلام کرده بود ه درحال مذاکره با روسیه، برزیل و شیلی برای انجام مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن خود در این کشورهاست.

 

به دنبال انتشار اخبار فوق سهام شرکت کانسینو هنگ کنگ امروز (دوشنبه) 14 درصد افزایش یافت. سهام شانگهای این شرکت نیز امروز 6.6 درصد رشد داشته است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: