صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۷
  • پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 28 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 18
کد خبر: ۵۵۳۵۱

تشریح دستورالعمل بهداشتی عزاداری هیات ها

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، توزیع هر گونه نذری در هیات های عزاداری ماه محرم را منتفی دانست.

به گزارش راهبرد معاصر، محسن فرهادی، بعد از ظهر سه شنبه در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر، به ارزیابی دستورالعمل بهداشتی ویژه عزاداری های ماه محرم و صفر پرداخت و گفت: باید از هر گونه تجمع دسته بندی شده در اطراف هیات ها و حسینه ها اجتناب کرد.

 

وی با عنوان این مطلب که امسال شیوه عزاداری متفاوت از سال های گذشته است، افزود: امسال دسته عزاداری متحرک و راه انداختن دسته جات با طبل و سنج که منجر به تجمع افراد می شود، نخواهیم داشت.

 

فرهادی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، تصریح کرد: عزاداری ها امسال صرفا در فضای باز و بدون حرکت خواهد بود. ضمن اینکه زمان برگزاری مراسم نیز حداکثر ۲ ساعت خواهد بود.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر رعایت فاصله یک تا دو متری افراد از یکدیگر در مراسم عزاداری تاکید کرد و گفت: هر فردی باید در یک فضای ۴ مترمربعی قرار بگیرد که فاصله ها از هر طرف رعایت شود.

 

فرهادی با اعلام اینکه امسال گردش هیات ها را نخواهیم داشت، افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی، موکب ها و چادرهای توزیع نذری نیز نخواهیم داشت.

 

وی در ارتباط با برپایی مراسم های عزاداری در حرم های مقدس، گفت: عزاداری در حرم ها فقط برای افرادی است که در فضاهای باز حرم ها حضور دارند و دسته های عزاداری از بیرون حرم ها به داخل نخواهند آمد.

 

فرهادی، همچنین توزیع چای و شربت و شیر و...، در هیات های عزاداری را منتفی دانست و افزود: امسال پذیرایی در محل هیات ها نخواهیم داشت.

 

مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: