صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۰
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 22
کد خبر: ۵۵۹۱۰

ساخت واکسن کرونا ویروس ایرانی از زبان وزیر کشاورزی

ساخت واکسن ایرانی کرونا توسط موسسه رازی و با حمیات وزارت کشاورزی به زودی وارد فاز اول آزمون بالینی می شود.

به گزارش راهبرد معاصر ساخت واکسن ایرانی کرونا به گفته وزیر جهاد کشاورزی به زودی وارد فاز آزمایش بالینی می شود. گویا مرحله آزمایش حیوانی واکسن ضد کرونای موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی سپری شده و این وارد برای وارد شدن به مرحله آزمون بالینی «کلینیکال ترایل» وارد می شود. کاظم خاوازی گفته امیدواریم این فاز به زودی سپری شود و شاهد دستیابی به ساخت واکسن کرونا در کشور باشیم.

 

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همکاران ما زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت نسبت به تحقیق در زمینه دستیابی به  واکسن اقدامات گسترده ای را انجام دادند و واکسن تمام آزمون های مرحله حیوانی خود را سپری کرده در حال تهیه مستندات و ارائه آنها به وزارت بهداشت هستند. که پس از ارایه این مستندات به وزارت بهداشت که این کار با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد، برای فاز اول آزمون بالینی، فاز «کلینیکال ترایل» (clinical trail) آماده می‌شوند که اولین تیمی هستند که وارد این فاز می شوند.

 

خاوازی خاطرنشان کرد: امیدواریم این فاز به زودی سپری شود و شاهد دستیابی به واکسن کرونا در کشور باشیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تاکنون اقدامات مربوطه با نتایج خوبی همراه بوده و تیم گسترده ای از فعالان بخش بهداشت که نظیر آنها در کشور وجود ندارد زیرنظر واکسن و سرم سازی رازی فعالیت می کنند به نتایج خوبی دست پیدا کردند.

پیش از این در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس موسسه رازی درباره ظرفیت های موسسه رازی در خصوص امکان ساخت واکسن کرون مباحثب مطرح شد.

 

موسسه رازی با سابقه ای حدود یک قرن، مهم ترین و استراتژیک ترین مرکز تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک و واکسن های مختلف انسانی، دام، طیور و آبزیان خاورمیانه است و تولیدات این مجموعه از گذشته تا کنون، کشورمان را از شیوع بسیاری از بیماری های مهلک و مسری مصون نگه داشته است.

 

این موسسه در منطقه حصارک کرج مستقر است.

 

بیماری کرونا  که از زمستان سال ۹۸ در ووهان چین شیوع پیدا کرد تاکنون  بیش از یک میلیون نفر در جهان به آن مبتلا شده اند.

 

حمایت وزیر جهاد کشاورزی از موسسه رازی برای ساخت ‌‌واکسن کرونا

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشستی به بحث و بررسی درباره ظرفیت های موسسه رازی در خصوص امکان ساخت واکسن کرونا پرداختند.

 

اسحاقی در این نشست به تشریح مسائل مبتلا به موسسه رازی و ظرفیت های این مجموعه در خصوص امکان ساخت واکسن های نوترکیب در مقابل پاندمی هایی همچون بیماری کرونا پرداخت و خاوازی ضمن حمایت از این موسسه و لزوم رفع مشکلات آن، اتخاذ رویکرد اصلاحی به منظور توانمند سازی این مجموعه بزرگ علمی، تحقیقاتی و تولیدی را مورد تاکید قرار داد.

 

 

 موسسه رازی با سابقه‌ای حدود یک قرن، مهم ترین و استراتژیک‌ترین مرکز تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک و واکسن‌های مختلف انسانی، دام، طیور و آبزیان خاورمیانه است و تولیدات این مجموعه از گذشته تاکنون، کشورمان را از شیوع بسیاری از بیماری های مهلک و مسری مصون نگه داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: