صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 22
کد خبر: ۵۵۹۱۴

تابعیت لهستانی میلاد عبادی پور والیبالیست صحت دارد؟

تابعیت لهستانی میلاد عبادی پور والیبالیست  صبح امروز در بسیاری از رسانه ها مطرح شد موضوعی که حالا مشخص شده صحت ندارد و او فقط پاسپورت لهستانی را دریافت کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر تابعیت لهستانی میلاد عبادی پور والیبالیست ایرانی صبح امروز جنجالی برای این لژیونر ایران ایجاد کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که دیشب بعد از یک بازی دوستانه به مناسبت نودمین سال تاسیس باشگاه اسکرا که عبادی پور سه فصل است که در آن بازی می کند مسئولان باشگاه تصمیم می گیرند که به او تابعیت لهستانی اعطا کنند موضوعی که صبح امروز جنجال آفرین شد و اعلام شده که عبادی پور دیگر در تیم ملی بازی نخواهد کرد.

اما اصل ماجرا از سوی رئیس باشگاه اسکرا اعلام شد. او گفته عبادی چور سه فصل برای ما بازی کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته اند تا تابعیت لهستان را به او اعزا کنند اما این ماجرا به معنی گرفتن اقامت لهستان نیست  و او همچنان به عنوان یک فرد خارجی به حساب می اید.

این تصمیم باشگاه از این جهت بوده تا عبادی بتواند از مزایایی دیگری از جمله تسهیل در رفت و امد برخوردار باشد .

 

 

کنراد پیچسکی، رئیس باشگاه اسکرا بلهاتوف ادامه داده:  مطمئناً برای میلاد بسیار مهم است که زندگی راحت‌تر و توانایی جابجایی بدون مشکل در قاره اروپا را داشته باشد. این موضوع کار را برای ما هم از نظر هماهنگی، برنامه‌ریزی و تدارکات در سفرها راحت‌تر می‌کند. در سال‌های اخیر برخی از والیبالیست‌هایی که به اروپا سفر کردند دچار مشکلاتی شدند.

با اظهارات رییس باشگاه اسکرا بلهاتوف شایعه تغییر تابعیت میلاد عبادی پور که از صبح امروز در برخی رسانه ها منتشر شده بود، رد شد و این بازیکن همانطور که خودش اعلام کرده به حضور در تیم ملی ایران ادامه می دهد.

 

یک خبرنگار لهستانی حوزه والیبال در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: اهدای کارت شهروندی و پاسپورت کشور لهستان به ملی پوش ایرانی تیم اسکرا بلهاتوف به معنای این نیست که او تغییر ملیت داده است ، عبادی پور همچنان در تیم ملی ایران بازی خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: اهدای کارت شهروندی به عبادی پور به این‌معناست که او دیگر بازیکن خارجی محسوب نمی شود ، در پلاس لیگا لهستان در هر تیم سه بازیکن‌ خارجی می توانند همزمان بازی کنند.

 

بیوگرافی میلاد عبادی پور

میلاد عبادی‌پور قره‌حسنلو (زادهٔ ۲۵ مهر ۱۳۷۲ در ارومیه) بازیکن والیبال اهل ایران و عضو تیم ملی والیبال ایران و باشگاه والیبال اسکرا بلچاتوف لهستان است.

اردیبهشت ۹۵ خبر ازدواج وی رسانه ای شد و او حالا متاهل است،معروف جلوی لژیونر شدنش را گرفت،درخشش میلاد به حدی بود که از چند باشگاه خارجی مثل روسیه، ایتالیا و لهستان یشنهاد بازی گرفت، اما سعید معروف که تجربه حضور در ایتالیا رو داشت جلوی لژیونر شدن وی را گرفت.

 

یک روز بواسطه یکی از بچه های روستا در مورد تست گرفتن باشگاهی در ارومیه خبردار میشود، او می رفت و انتخاب می شود بعد از روستا و بچه محل ها رو رها میکند زندگی اش می شود والیبال در سالن، در یکی از بازی های تیم اش در سن ۱۸ سالگی توسط استعداد یاب تیم ملی نوجوانان انتخاب می شود

 

بعد از چند بازی بعنوان جوانترین بازیکن با تیم اله قرار داد می بندد می گوید : همه چیز آن قدر سریع گذشت که خودم هم نفهمیدم چطور وارد لوپ یا اصطلاحا دوران حرفه ای والیبال شدم

سوابق میلاد عبادی پور

میلاد عبادی پور سابقهٔ حضور در تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان ۲۰۱۳ و حضور در تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را در کارنامهٔ خود دارد. وی همچنین جوان‌ترین بازیکن ایران در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ بود. عبادی‌پور در سال ۱۳۹۳ بعد از سه فصل حضور در کاله، به شهرداری ارومیه پیوست. وی سال بعد را در بانک سرمایه که با قهرمانی در لیگ برتر همراه بود سپری کرد و در سال ۱۳۹۶ به صورت قرضی به الریان قطر پیوست.

 

وی در سال ۲۰۱۷ با عقد قراردادی یک‌ساله از تیم بانک سرمایه به تیم اسکرا بلچاتوف پیوست. بدین ترتیب میلاد عبادی‌پور اولین بازیکن ایرانی نام گرفت که در لیگ لهستان بازی می‌کند.

 

حضور میلاد عبادی پور در لیگ قطر

عبادی پور جوان‌ ترین بازیکن ایران در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ بود،عبادی پور در سال ۱۳۹۳ بعد از دو سال حضور در کاله به شهرداری ارومیه پیوست. وی سال بعد را در بانک سرمایه که با قهرمانی در لیگ برتر همراه بود سپری کرد و در سال ۱۳۹۶ به صورت قرضی به الریان قطر پیوست.

 

مصاحبه با میلاد عبادی پور

 

روستای ما چند کیلومتری با ارومیه فاصله دارد. دو زمین خاکی والیبال داشتیم چوب ها را داخل خاک فرو می کردیم و رویش تور می کشیدیم، به جای خط کشی هم محوطه و ابعاد بازی را با طناب جفت و جور می کردیم

 

باورش الان برای خودم هم سخت است، اما وضعیت مالی خانواده و شرایط اجازه نمی داد که برای ثبت نام به سالن والیبال بروم و حداقل یک مربی بالای سرم داشته باشم پول ثبت نام کلاس والیبال را نداشتم،تا ۱۶ سالگی هم در همین زمین خاکی های روستا بازی می کردم،بجز والیبال تفریحی ندارم،علاقه ای به چیز دیگری جز والیبال ندارم. کار و زندگی و تمام فکرم والیبال است

 

شاید این حرف من برای شما عجیب باشد، اما من در ارومیه به دنیا آمده ام؛ شهری که ورزش اول و دوم و سوم آن والیبال است. از کل جمعیت ارومیه، به جرات می گویم ۶۰درصدشان والیبال بازی می کنند

 

نقل قول است که مربی تیم ملی آمریکا شب‌ ها بعد از سعید معروف کابوس این جوان ایرانی را می‌ بیند. چیزی که دیگران او را با آن می‌ شناسند «استعداد درخشان» است.من وقتی والیبال را شروع کردم، اصلا شرایط مالی خوبی نداشتم و واقعا از نظر مالی در مضیقه بودم. بدون تعارف هم می گویم یک طرف قضیه برای بستن قرارداد که اتفاقا مهم ترین دلیل هم هست، بحث مالی قراردادهاست. من قبول کرده ام که این شغلم است و هر کسی در هر جای دنیا باید کاری را انجام دهد که درآمد بالاتری به دست بیاورد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: