صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 23
کد خبر: ۵۶۰۷۹

دستگیری هکر 17 ساله در مازندران

هکر 17 ساله در مازندران توسط پلیس فتا مازندران دستگیر شد. او تاکنون به 3 میلیارد و 300 میلیون کلاهبرداری اعتراف کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر هکر 17 ساله در مازندران  توسط پلیس فتا دستگیر شده است. پلیس فتا بعد از کلاهبرداری های مختلفی که در نقاط مختلف کشور در مورد فروش لباس از طریق اینستاگرام بود بررسی هایی را انجام داد. این کلاهبرداری ها از طریق ارسال لینک آلوده و صفحه جعلی پرداخت بود که مجرمان از طریق ان اقدام به هک حساب های بانکی و برداشت غیر مجاز از حساب قربانیان می کردند.

اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران حالا موفق به شناسایی یکی از این هکر ها شده است. این هکر نوجوان تاکنون به به 3 میلیارد و 300 میلیون  ریال کلاهبرداری اعتراف کرده است.

 

سرهنگ خورشاد به شهروندان مازندرانی توصیه کرد در خرید الکترونیکی پیش از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند و همچنین از داشتن «نماد اعتماد الکترونیکی»(ای - نماد) توسط فروشگاه مجازی، از موقعیت جغرافیایی فروشگاه و سایر اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند و حتما پرداخت وجه با دریافت کالا همزمان باشد.

 

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه "فروش لباس مجلسی"

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی " فروش لباس مجلسی " از طریق سایت دیوار از شهروندان خرم آبادی کلاهبرداری می کرد خبرداد.

 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشریح این خبر گفت: ورود پروندهای مشابه به پلیس فتا استان نشان از فعالیت عده ای کلاهبردار در استان حکایت می کرد که کلاهبرداران با استفاده از درج آگهی جعلی از طریق سایت دیوار و سایر شبکه های اجتماعی با عنوان " فروش لباس مجلسی " از کاربران شبکه های اجتماعی کلاهبرداری می کردند .

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

 

وی ادامه داد: زمانی  متهم در برابر ادله موجود قرار گرفت لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به کلاهبرداری از چندین نفر اقرار کرد و عنوان داشت پس از درج آگهی مشتریان با وی تماس می گرفتند و بعد از انتخاب لباس مجلسی مورد نظر به عنوان بیعانه مبلغی را به شماره حساب اعلامی واریز می کردند.

 

رئیس پلیس فتا استان لرستان بیان داشت: به‌هیچ وجه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی  فعالیت می کنند اعتماد کامل نداشته باشند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

 

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: