صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 24
کد خبر: ۵۶۱۶۸

کلید سوالات کنکور ۹۹

کلید سوالات کنکور ۹۹ عصر امروز دوشنبه سوم شهریور ماه  بر روس سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر کلید سوالات کنکور ۹۹ امروز دوشنبه سوم شهریور ماه  از ساعت 21 بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد. همچنین کلید سوالات دواطلبان خارج از کشور هم بعد از ظهر چهارشنبه منتشر خواهد شد. آزمون سراسری امسال بسیار پر دردسر بود و امام اگرهای فروانی درباره برگزاری آن مطرح شد با این حال این آزمون از 29 مرداد تا یکم شهریور ماه برگزار شد و قرار نتایج اولیه آن در هفته اول مهر ماه منتشر شود.

پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته می کنند و پس از آن باید منتظر اعلام نهایی نتایج باشند. سازمان سنجش اعلام کرده نتایج نهایی کنکور هفته اول آبان ماه اعلام خواهد شد.

 

کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن احتیاج به شرکت در کنکور ندارند. به این ترتیب که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.

 

در نهایت حدودا ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته و کنکور چهار روزه امسال برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته‌های با آزمون برگزار شد.

 

آزمون سراسری سال ۹۹ از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه در گروه آزمایشی هنر و در بیش از ۷۷۷ حوزه امتحانی تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد و این فرایند با رقابت سایر گروه های آزمایشی در روزهای پنج شنبه ۳۰، جمعه ۳۱ مرداد و روز شنبه یکم شهریور ماه ادامه یافت.

 

اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درخصوص مشاهده سوابق تحصيلي ارسالي از آموزش و پرورش و ويرايش اطلاعات کارت آزمون سراسري 1399

 

پيرو اطلاعيه‌ مورخ 99/05/22 به ‌اطلاع‌ همه متقاضیان شركت‌ کننده در تمامي گروه هاي آزمايشي آزمون‌ سراسري‌ سال 1399 که مشمول سوابق تحصیلی هستند، مي‌رساند اطلاعات مربوط به مشخصات فردی و نمرات سوابق تحصيلي آنها در درگاه این سازمان بارگذاری گردیده است. متقاضیان مي‌توانند از تاريخ 99/06/02 تا 99/06/03 با مراجعه به درگاه اين سازمان نسبت به مشاهده مشخصات فردی و نمرات سوابق تحصيلي خود اقدام نموده و درصورتی که مغایرتی در اطلاعات و سوابق تحصیلی مشاهده نمودند و یا اطلاعات آنها در سامانه موجود نبود، لازم است حداکثر تا تاريخ 99/06/05 به منطقه آموزش و پرورش محل تحصيل خود مراجعه نموده و از آن طريق نسبت به رفع مشکل اقدام نمايند.

 

ضمنأ متقاضیانی که تمايل به ويرايش اطلاعات کارت شرکت در آزمون خود را دارند نيز مي توانند در بازه زماني فوق(2/6/99 الي 99/06/03) با مراجعه به لينک مذکور اقدام نمايند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: