صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 25
کد خبر: ۵۶۳۲۶
تعداد نظرات: ۷ نظر

سهامداران سهام عدالت مشکلات خود را پیامک کنند+ شماره پیامک

مشکلات سهامداران سهام عدالت قابل پیگیری است و آنها می توانند با ارسال پیامک آن را پیگیری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر مشکلات سهام داران سهام عدالت شامل واریز وجه، فروش سهام یا ثبت درخواست است و آنها می توانند مشکلشان را از طریق پیام رسان های مجازی ارسال پیگیری  کنند. کارگزاری بانک میلی شماره ای را اعلام کرده و سهام داران سهام عدالتی که در معاملات خود مشکل دارند خواسته است سوالات یا مشکلات خود را به آن ارسال کنند.

شماره اعلام شده 09026812592 شماره ای است که کارگزاری بانک ملی اعلام کرده و سهامداران می توانند از طریق اپلیکیشن های پیام رسان از این شماره استفاده کنند.

طبق اعلام کارگزاری بانک ملی، مشتریان این کارگزاری که درخواست فروش سهامشان را ثبت کرده‌اند ولی در فرایند ثبت درخواست و دریافت پول آن مشکل دارند و می‌توانند مشکل خود را از طریق اپلیکیشن‌هاى پیام‌رسان به شماره ٠٩٠٢۶٨١٢۵٩٢ ارسال کنند.

 

 

بنابراین کارگزاری بانک ملی مشکلات ارسال شده به این شماره را بررسی می‌کند و پاسخگوی ابهامات مشتریان خواهد بود.

 

چگونگی حل مشکل سهام عدالت در کارگزاری بانک ملی

 

شب  31 مرداد ماه در در گفتگو زنده‌ای با موضوع «مشکل واریز پول سهام عدالت چیست؟» با حضور سید علی پورقره‌سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی برگزار و به برخی از سوالات مخاطبان که از مشتریان بانک ملی هستند پاسخ داده شد که خلاصه‌ای آن را در ادامه می‌خوانید.

 

یکی از مسائلی که موجب گله‌مندی سهامداران شده این است که چرا پس از گذشت مدت زمان زیادی از ثبت درخواست فروش توسط سهامدار (بین یک تا چند ماه) هنوز پول سهام عدالت به حساب فرد واریز نشده است؟

 

پورقره‌سید در این خصوص گفت: این گروه از افراد باید یک بار وارد سامانه PANEL.SAHAMEDALAT.IR شوند اطلاعات خود را در صورت صحیح بودن تایید کنند و مجددا از طریق سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری بانک ملی وارد شوند تا درخواست فروش آنها برای شرکت واسط تدبیر ارسال و فرایند فروش سهام آغاز شود.

 

وی افزود: گروه دیگری از سهامداران سهامشان فروخته شده اما پول به حساب واریز نشده و برگشت خورده است که نیاز است حتما اطلاعات خود را اصلاح کنند، همچنین قرار است که ما برای افراد پیامک ارسال کنیم تا اطلاعات خود را تغییر دهند. همچنین پول برخی از سهامداران به علت مسدودی حساب برگشت خورده است.

 

به گفته وی از حدود یک میلیون نفری که درخواست فروش خود را به کارگزاری بانک ملی داده‌اند پول حدود دو هزار نفر به علت نقص اطلاعات یا مسدودی حساب، واریز نشده یا برگشت خورده است. در خصوص افرادی با خطای ناظر مواجه می‌شوند باید با شماره 1569 تماس بگیرند. گروه دیگری هم مشکل اطلاعات ندارند فقط باید یک بار وارد سامانه sahamedalat.ir شوند و اطلاعات خود را در صورت صحیح بودن تایید کنند که در این صورت اطلاعات برای شرکت واسط به‌روزرسانی و ارسال می‌شوند.

 

پورقره‌سید همچنین تاکید کرد که کارگزاری بانک ملی در دو مقطع با مشتریان خود تسویه کرده و در حال حاضر هیچ بدهی به سهامداران ندارد، مگر پول سهامدارانی که به علت نقص اطلاعات واریز نشده، به علت مسدودی برگشت خورده و درخواست‌های فروخته نشده است.

 

مشکل فروش 30 درصد دوم سهام چیست؟

بخش دیگری از سهامداران با این که 30 درصد اول سهامشان را از طریق بانک ملی فروخته‌اند اما در فروش 30 درصد دوم با مشکل مواجه‌اند و سامانه یا برنامه ایوا اجازه ثبت درخواست فروش را به فرد نمی‌دهد؟

 

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی درباره این گروه از افراد عنوان کرد: سهامدارانی که در فروش 30 درصد دوم مشکل دارند نباید وارد بخش «ورودی جدید» شوند بلکه باید فراموشی رمز را بزنند تا رمز برایشان ارسال شود و اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود؛ اما اگر رمز برایشان ارسال مشکل از کارگزاری نیست و این گروه هم باید یک بار وارد سامانه sahamedalat.ir شوند و اطلاعات خود را در صورت صحیح بودن تایید کنند.


براساس اظهارات پورقره‌سید پس از این که سهامدار وارد سامانه سهام عدالت شد و صحت اطلاعات خود را تایید کرد پس از 24 ساعت این اطلاعات در به‌روزرسانی می‌شود و می‌توانند وارد سامانه کارگزاری شوند و با زدن رمز فراموشی سبد سهامشان را ببینند یا درخواست فروش سهام را ثبت کنند.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت درخواست‌ها گفت: به جز درخواست‌های هفته گذشته همه درخواست‌های فروش انجام شده است. از هفته گذشته هم به علت منفی بودن بازار هیچ درخواست فروشی از سوی کارگزاری انجام نشده و مقام ناظر نیز اجاره فروش نداده است. فقط یک نوبت فروش در روز ۲۷ مرداد ماه انجام شد که پول آن به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در روزهای شنبه و یکشنبه(اول و دوم شهریور ماه) واریز می‌شود.

 

واریزی‌های خرد برداشته می‌شود؟

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی توضیح داد: سبد سهام عدالت سهامداران متفاوت است و تعداد سهم برای هر یک از این 36 شرکت برای افراد مختلف یکسان نیست، وقتی هم که سهام را می‌فروشیم نمی‌دانیم که هر فرد چه تعداد سهم دارد و 30 درصد به صورت کلی فروخته نمی‌شود.

 

الان همه افرادی که درخواست فروش سهامشان را به کارگزاری‌های بانک ملی ارسال کرده‌اند می‌توانند در سبد سهامشان جزئیات فروش و واریز سهام را ببینند و پیامکی برای فرد ارسال نمی‌شود که 30 درصد اول تسویه شده است. همچنین پول سهام عدالت براساس روز فروش محاسبه و برای سهامدار واریز می‌شود

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میر قادرحسینی زاده
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
به من سوده سهام عدالت واریز نشده است مشکل چیه
همایون کمری
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
سلام چرا ازفروش سهام پولی دیگر واریز نمی شود وچرا سود ۹۸و۴۰درصد از ۹۹ واریز نشده این درست نیست تعلق نگیرد
امان محمد امانی
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
سلام خسته مباشید من یک سال سهم فرختم ولی نصب پول من واریز نگردند چرا
نامدا رشرفلو
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
سلام.من.ثبت نام کردم کدرهگیری گرفتم ولی رفتم گفتن شما ثبت نشدی شما بگین ما چکار کنیم
راضیه ارضتی
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
من سهامم را شش ماه به فروش گذاشتم رفتم پیگیری کردم ولی هیچ پولی توی حسابم نیامد بهمرکزارتباط مشتریان بانک تجارت تماس گرفتم به من گفتند که ثبت درخواست نشدم رفتم دفتر پیشخوان می‌کند سایت درخواست باز نمیشه الان من چه کار کنم حتما به پولش نیاز داشتم به فروش گذاشتم چرا هیچ کسی نیست که جواب بده
شکور. زیبای ناوان
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
سهام عدالت بنده وایر نکرده آمد کجا شکایت کنم
سهراب قاسمی
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
سلام چرا سهام عدالت 30درصد اول یکجا واریز نمیشود که به درد مردم بخوره چرا کمکم مبلغ کم واریز میشه که فاید وسودی ندارد