صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 27
کد خبر: ۵۶۳۳
آیت‌الله جنتی:

حسرت مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله مومن را می‌خورم

دبیر شورای نگهبان گفت: خضوع و خشوع آیت‌الله مومن در حد یک طلبه بود و واقعا برای خود مقامی قائل نبود.
به گزارش راهبرد معاصر ، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در حاشیه مراسم نکوداشت آیت‌الله مومن در جمع خبرنگاران به تشریح ویژگی شخصیتی او پرداخت و گفت: آیت‌الله مومن جایگاه خود را داشت و من واقعا حسرت مقام علمی، اخلاقی او را می‌خورم و دلم می‌خواست که من هم از آن برکاتی که خداوند به او داده بود، برخوردار می‌شدم.

وی افزود: اوصاف عالم در وجود او بود و مردی مردمی بود و علاوه بر این یکی از دوستان یک نکته‌ای از او به بنده گفت که اگر در زمان حیات او به من می‌گفت، بنده از در این باره حتما سوال می‌کردم؛ با این مضمون که من هرکاری کردم که در پشت آیت الله مومن نماز بخوانم، او اجازه نداد، و او حتی اجازه نمی‌داد کسی پشت سرش نماز بخواند و امامت کند، این کار معنی و مفهوم دارد و من متاسفم که پیشتر این موضوع را نفهمیدم.

آیت الله جنتی افزود: خضوع و حشوع او در حد یک طلبه بود و واقعا خود را از یک طلبه بالاتر نمی‌دانست و برای خود مقامی قائل نبود، او مدتی با بیماری که داشتند خود را به شورای نگهبان و شرکت در جلسه می‌رساندند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به درگذشت آیت الله مومن گفت: این مصیبت نه تنها به شورای نگهبان بلکه به حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری نیز وارد شد،  چراکه او  از اعضای بالای خبرگان بودند.

آیت‌الله جنتی در پایان گفت: خداوند انشااله روحشان را با روح اولیای خودش محشور کند و به ما هم توفیق بدهد که راه آن هارا ادامه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما