صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۸
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 27
کد خبر: ۵۶۵۶۵

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۶ شهریور ۹۹

قیمت مسکن در تهران در تیر ماه بیش از 10 درصد افزایش یافت و این افزایش در مرداد ماه نیز ادامه پیدا کرد. در حال حاضر قیمت میانگین هر متر آپارتمان مسکونی نزدیک 21 میلیون تومان است. قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۶ شهریور ۹۹ را در ادامه خواهید خواند.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت مسکن در تهران طی چند ماه گذشته افزایش محسوسی داشته است. نرخ اجاره مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست . افزایش قیمت اجاره بها در این چند ماه باعث شد بود تا موجران انتظار زیادی را برای اجاره دادن خانه های بکشند. در این میان بر اساس اطلاعات موجود مناطق 9 تا 11 تهران که جزو پرجمعیت ترین مناطق شهر تهران با توجه به قیمت مناسب مسکن در این مناطق  گفته می شود آپارتمان های کم متراژ در این مناطق برای خانه اولی گزینه مناسبی است.

 

همزمان با آغاز آخرین ماه از فصل تابستان، وضعیت عرضه املاک آماده فروش به بازار همچنان قابل توجه نیست. این در حالی است که به نظر می‌رسد طی چند هفته اخیر، گروه جدیدی از متقاضیان در بازار حاضر شده‌اند. این گروه پس از تغییر در وضعیت شاخص بورس، تصمیم به خروج سرمایه گرفته‌اند، راهی بازار مسکن شده‌اند و بنا دارند از طریق خرید ملک ارزش دارایی خود را حفظ کنند.
 

به گفته آنها در سمت مقابل نیز فقط مالکانی که تصمیم نهایی برای فروش دارند سعی می‌کنند اندکی با خریدار همراهی کنند. در غیراین‌صورت عمده سازندگان و فروشندگان به دلیل ثابت نشدن شرایط بازار‌ها، عمدتا قیمت‌های پیشنهادی غیرواقعی برای ملک خود ارائه می‌دهند.


در جدول امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران که روز گذشته به بازار ارائه شده‌اند، آمده است.این جدول نشان می دهد در برخی مناطق مصرفی قیمت ها با مناطق رو به بالا به یک اندازه است برای مثال در منطقه چهار برخی واحدها با قیمت هر متر 25 میلیون تومان عرضه شده است.در حالی که در منطقه فاطمی که یک منطقه مصرفی در بازار مسکن به حساب نمی آید قیمت برخی واحدها در هیمن محدوده است.

 

 
برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: