صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۲
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 28
کد خبر: ۵۶۶۳۴

چرا ترک فعل زنگنه و آخوندی باید پیگرد قضایی شود؟

یک نماینده مجلس با اشاره به جزئیاتی از دلایل شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از آخوندی و زنگنه گفت: ترک فعل‌ عباس آخوندی در زمان تصدی وزارت راه و شهرسازی و عدول از قانون موجب شد تا مردم امروز با بحران اجاره مسکن و قیمت‌های نجومی مسکن روبه‌رو باشند.

به گزارش راهبرد معاصر ابوالفضل ابوترابی؛ عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دلایل شکایت نمایندگان مجلس از زنگنه وزیر نفت و عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار کرد: عمده‌ترین و مهم‌ترین دلیل شکایت نمایندگان مجلس از آقایان زنگنه و آخوندی که بیش از 200 تن از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند، به دلیل "ترک فعل" بوده است.

وی افزود: متن شکایت از زنگنه و آخوندی تهیه شده است چرا که ترک فعل‌هایی که اینها در زمان تصدی مسئولیت‌شان انجام داده‌‌اند، جزو "حقوق عامه" است حتی طبق قانون نیاز به شکایت نمایندگان نیز ندارد و دادستان به‌عنوان مدعی‌العلموم باید رأسا ورود کند اما ما نیز به‌عنوان نمایندگان مجلس از این دو نفر به دلیل "ترک فعل" شکایت کردیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ماده 2 قانون مجازات اسلامی می‌‌گوید که "ترک فعل" جُرم محسوب می‌شود و برای آن نیز طبق قانون مجازات تعیین شده است که "کوتاهی در انجام وظایف قانونی"، "اتلاف منابع عمومی و خصوصی" و زیان و خسرانی که وارد می‌کنند، از مصادیق آثار ترک فعل است.

تسنیم

نظر شما