صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 31
کد خبر: ۵۷۰۶۰

اعلام شرایط جدید رجیستری تلفن همراه مسافری

 شرایط جدید رجیستری تلفن همراه مسافری از سوی گمرک ایران اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر شرایط جدید رجیستری تلفن همراه مسافری  اعلام شده و گمرگ ایران اعلام کرده اظهار مسافری تلفن همراه منوط به درج شماره  سیم کارتی است که حداقل 20 روز از زمان فعالسازی آن گذشته باشد.  این فعالسازی شامل صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت و … است.

 همچنین ریجستری تلفن در تاریخ نهم مرداد ماه نیز در زیر سامانه دوراظهاری مسافری (رجیستری تلفن همراه) اعمال شده باشد.

در صورت بروز مشکل افراد می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۵ تماس حاصل کنند.

 

روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک می‌گوید که سال گذشته بیش از 3 میلیون تلفن همراه مسافری وارد کشور شده است که بعضی از این گوشی‌ها به اسم افراد دیگر و به صورت خلاف وارد شده. لطیفی اظهار می‌کند که این قانون جدید یک لایحه دیگری برای راستی‌آزمایی و جلوگیری از سواستفاده‌های خاطیان است؛ به این صورت که سیمکارت باید از بیست روز قبل به نام فرد ثبت شده و در سایت همتا حق گمرکی آن هم پرداخت شود تا در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

 

او در ادامه تاکید می‌کند که این قانون باعث می‌‌شود تا از سواستفاده اطلاعات مسافران توسط خاطیان جلوگیری شده و آن‌ها نتوانند از مزایای واردات بدون ثبت سفارش استفاده کنند. لطیفی می‌گوید که این قانون تنها برای مسافرانی که گوشی از خارج از کشور خریده‌اند و قصد ورود آن به ایران را دارند، صدق می‌کند و اتباع خارجی نیز باید مانند روال پیشین در گمرک به صورت موقت گوشی‌های خود را رجیستری کنند و تا زمان حضور در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: