صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 04
کد خبر: ۵۷۶۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

محکومیت شیخ یونس فاروقی امام جمعه اسالم صحت دارد؟

خبری مبنی بر محکومیت شیخ یونس فاروقی امام جمعه اسالم در فضای مجازی منتشر شده است اما این خبر صحت دارد؟

به گزارش راهبرد معاصر شیخ یونس فاروقی امام جمعه اهل سنت در اسالم است که به تازگی در فضای مجازی خبری مبنی بر محکومیت شیخ یونس فاروقی امام جمعه اسالم منتشر شده است و طیق گفته کاربران وی خلع لباس شده است.
 
برخی رسانه ها، عصر جمعه از محکومیت یونس فاروقی امام جمعه اهل سنت و خلع لباس او خبر دادند. گفته می شود یونس فاروقی امام جمعه مسجد حاج شیخ بلال فاروقی شهر اسالم محکوم شده است. تا کنون مشخص نیست اصلا خود اصل مطلب صحت داشته باشد. قطعا به زودی رسانه های معتبر داخل کشور با دلایل واضح و با نقل قول از مقامات رسمی کشور جزئیات یا تائید و تکذیب را منتشر میکنند.

 

علت محکومت یونس فاروقی آنطور که در شبکه های مجازی منتشر شده است

بنابر توئیت برخی شهروندان که خود را نزدیک به اخبار این حوزه معرفی کرده اند ماجرا از آنجایی شروع شده است که یک بازیکن فوتبال چندی پیش در یک مجلس مولودی، شعری را خواند که مضمون آن توهین به مقدسات اهل سنت بود. یونس فاروقی هم در پاسخ به آن فوتبالیست حرف هایی زده است که معلوم نیست تا چه حد صرفا پاسخ به او بوده و تا چه حد ممکن است تبعات حقوقی برای او در بر داشته باشد که امیدواریم با مشخص شدن صحبت های دقیق مراجع قضایی نسبت به رفع هرگونه ابهام بکوشند.

 

در این میان نباید گذاشت رسانه های معاند بر آتش اختلاف شیعه و سنی بدمند. تنها رسانه ای که تاکنون ادعا کرده حکم یونس فاروقی را می داند ایران اینترنشنال نزدیک به عربستان است که نوشت : « یونس فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت، به ۸ ماه زندان، ۴۰ضربه شلاق و خلع لباس محکوم شد.»

 

اظهارات فوتبالیست باعث شد تا اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی از این بازیکن شکایت کنند و خواستار عذرخواهی این بازیکن و برخورد جدی مقامات قضایی با این بازیکن فوتبال باشد.

 

به گزارش شاینا نیوز گفتنی است هنوز هیچ منبع رسمی خبر محکومیت یونس فاروقی را تایید نکرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ورزشکارواقعی به دین ومذهب کسی توهین نمیکنه اگرهم همچین کاری کرده هرشخص یامقامی باشد بایدمجازات بشه حالایک نفرمسلمان ازدین خود دفاع کرده بایدازصمت خودبرکنار بشه این چه قانونیه به کجاداریم میرویم یاکافر شدیم خبر نداریم مسعولین قوه قضایی جواب بدین آیا اگر دین شیعه بودباز امام جمعه خلع لباس میشدیافوتبالیست اعدام میشد تبعیض بیدادمیکندچطور انتطاردارید وحدت داشته باشیم
ایرانی
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
جواب سلام ،علیکه ،احترام هرکسی دست خودشه
ناشناس
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
جرمش دفاع از ناموس پیغمبر ص است.