صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۸
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 19
کد خبر: ۵۸

توبه‌نامه اصلاح طلبان برای ترغیب ناطق‌

اصلاح طلبان که این روزها از خلا یک لیدری مشابه مرحوم هاشمی رنج می برند، در اندیشه باز کردن پای ناطق به اردوگاه اصلاح طلب هستند و حتی حاضرند برای تحقق آن توبه نامه مشق کنند.

به گزارش "راهبرد معاصر"؛ محمد قوچانی در گفت و گو با آرمان تاکید کرد: در سال76 اصلاح‌طلبان براین باور بودند که اگر آقای ناطق نوری به قدرت برسد کشور به جهنم تبدیل خواهد شد. این در حالی است که در واقعیت چنین چیزی نبود و ما باید این انتقاد را درباره خود بپذیریم.


تلورانس رفتاری اصلاح طلبان با چهره های شاخص از اردوگاه اصولگرا، تنها به ناطق منحصر نمی شود. مصداق بارز دیگر در این زمینه هاشمی رفسنجانی ست که به یکباره از عالیجناب سرخپوش دهه 70 به لیدر اسمی این جریان در اواخر دهه 80 و دهه 90 مبدل شد.


قوچانی در حالی از حمله به ناطق توسط اصلاح طلبان در سال 76 سخن گفت که اشاره ای به چرایی حمایت این روزهای جریان مبتوعش ازین چهره سیاسی اصولگرا نکرد.اصلاح طلبان که این روزها از خلا یک لیدری مشابه مرحوم هاشمی رنج می برند، در اندیشه باز کردن پای ناطق به اردوگاه اصلاح طلب هستند و حتی حاضرند برای تحقق آن توبه نامه مشق کنند؛ لیدری که مقبول نهادهای حاکمیتی بوده و از سوی دیگر دارای برچسب تایید از طیف ها و چهره های مختلف جریان اصلاح طلب باشد.


درخواست های مکرر اصلاح طلبان برای گرفتن چراغ سبز از ناطق تاکنون به بن بست خورده و رئیس اسبق مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز تاکنون به اصالت سیاسی خویش پشت نکرده است. حال به نظر می رسد اصلاح طلبان تلاش می کنند با تاکتیک مشق توبه نامه و برائت از تخریب های او در دهه 70، برای ترغیب ناطق و جلب نظر او شانس خود را امتحان کنند. شانسی که هرچند کم رنگ است، اما در شرایط فعلی تنها برگ برنده اصلاح طلبان برای جلوگیری از تشدید اختلافات و از هم گسیختگی هایی ست که این روزها در سپهر رسانه ای و نزد افکار عمومی عیان شده است.

نظر شما