صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 02
کد خبر: ۵۸۰۳
برای اولین بار در عُمر سازمان ملل

آلمان و فرانسه به صورت مشترک رئیس دوره‌ای شورای امنیت شدند

برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل، فرانسه و آلمان به صورت مشترک ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در مارس و آوریل بر عهده خواهند داشت.
به گزارش  راهبرد معاصر ، برای اولین بار، فرانسه و آلمان به‌طور مشترک ریاست شورای امنیت سازمان ملل را در ماه‌های مارس و آوریل بر عهده می‌گیرند.

به نوشته روزنامه «ماینیچی»، معمولا رسم بر این است که هر یک از 15 کشور عضور شورای امنیت یک ماه ریاست این شورا را به ترتیب حروف الفبا بر عهده داشته باشد. اما برای اولین بار، فرانسه و آلمان مشترکاً در این جایگاه قرار خواهند گرفت.

ابتدا فرانسه ماه مارس بر روی صندلی ریاست این شورا می‌نشیند و پس از آن آلمان ماه آوریل تصدی این جایگاه را بر عهده خواهد داشت؛ اما مسئولیت‌های این پست، در طول این دو ماه بین این دو کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

«کریستف هوسگن» سفیر آلمان در سازمان ملل در این باره گفت: «ریاست مشترک فرانسه و آلمان در شورای امنیت سازمان ملل در ماه‌های مارس و آوریل، یک پیام قوی اروپایی و نمایشی از همکاری منحصربه‌فرد دو کشور در زمینه صلح و امنیت بین‌الملل بود».

دستورکار مشترک این دو کشور شامل تمرکز بر زنان در مناطق تحت درگیری، تقویت قوانین بین‌المللی حقوق بشر، مبارزه با تروریسم، مسایل کشور مالی که ارتش هردو کشور آلمان و فرانسه در آن درگیر هستند، خواهد بود.

آلمان آخرین بار در سال‌های 2011 و 2012 به عضویت در این شورا درآمد و تا سال آینده به‌عنوان عضو غیردائم در آن حضور خواهد داشت. فرانسه عضو دائم این شورا و دارای حق وتو است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: