صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۸
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 08
کد خبر: ۵۸۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

واریز پایا بانک مسکن چیست؟

واریز پایا بانک مسکن یکی از مطمئن ترین روش ها برای انتقال پول است. درباره جزئیات و نحوه واریز پایا بانک مسکن در ادامه خبر بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ واریز پایا بانک مسکن یکی از راه های انتقال پول در بین بانک ها است. واریز پایا بانک مسکن حواله ای است که پول را از یک حساب در یک بانک به بانک دیگر می توانیم جابجا کنیم. در ادامه خبر درباره نحوه نحوه واریز پایا بانک مسکن، سقف انتقال روزانه و ساعت کاری پایا برایتان توضیح داده ایم.

 

با استفاده از «سامانه پاياپاي الکترونيکي» مي توانيد ، پول را از حساب خود به حسابي در بانک ديگر به صورت الکترونيکي حواله کنيد.

 

بطور معمول اين کار با استفاده از «چک هاي رمزدار» يا «ايران چک» انجام مي شود که مستلزم حمل فيزيکي آنها به بانک مقصد است، در اين روش نه تنها هزينه تردد بين بانک هاي مبدا و مقصد به شما تحميل مي شود بلکه با اتلاف وقت، خطر گم شدن، سرقت و نظاير آن نيز مواجه هستيد.

 

بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با پياده سازي «سامانه پاياپاي الکترونيکي» امکان حواله الکترونيکي پول از حسابي در يک بانک به حسابي در بانک ديگر (بين بانکي) را فراهم کرده است.

 

امکانات و توانايي هاي پاياپاي الکترونيکي (پايا) :

 

1- واريز مستقيم (Direct Credit )

واريز مستقيم همان حواله الکترونيکي پول به صورت «بين بانکي» است که توسط بانک حواله دهنده صادر مي شود . با استفاده از اين توانايي مي توان وجه را از حسابي در يک بانک به حسابي در بانک ديگر حواله کرد .


همچنين مي توان يک مبلغ عمده را به چندين مبلغ جزء تقسيم و به حساب هاي مختلف در چندين بانک حواله کرد.

 

موارد استفاده از اين خدمات :

 

 

پرداخت حقوق و مستمري کارکنان يک سازمان

بطور معمول سازمان پرداخت کننده حقوق با صدور چک از بانک خود مي خواهد جمع مبلغ حقوق و دستمزد کارکنان را از حساب سازمان برداشت و به حساب آنها نزد همان بانک واريز کند.


با «واريز مستقيم» سازمان پرداخت کننده حقوق مي تواند از بانک خود بخواهد جمع مبلغ حقوق و دستمزد را از حساب سازمان برداشت و به حساب هاي بانکي کارکنان در بانک هاي مختلف حواله کند.

 

  • پرداخت سود سهام و اوراق بهادر

با استفاده از «واريز مستقيم» جهت پرداخت سود سهام ، الزام افتتاح حساب توسط سهامدار در بانک پرداخت کننده سود از بين خواهد رفت .
بسياري از شرکت ها، موسسات و سازمان ها براي انجام امور روزمره تجاري، پرداخت هاي بسياري را در طول روز (عمدتا از طريق چک) به طرف هاي خود انجام مي دهند.
با استفاده از «واريز مستقيم» ، اين شرکت ها ديگر نياز به صدور تعداد زيادي چک نخواهند داشت.

 

2-برداشت مستقيم (Direct Credit )

 

اين خدمت به مشتري امکان مي دهد که از حساب مشتري ديگر در بانک ديگر برداشت وجه کند البته اين کار مستلزم توافق قبلي طرفين و اجازه مشتري پرداخت کننده به برداشت از حساب وي است.

 

موارد استفاده از اين خدمات :

  • پرداخت قبوض آب ، برق ، گاز و ... :   شما مي توانيد به سازمان آب و فاضلاب، شرکت توانير، شرکت گاز و ديگر سازمان هاي خدماتي اجازه دهيد ، وجه قبوض را تا سقف معيني به صورت خودکار از حسابتان برداشت نمايند .البته شما اين امکان را داريد تا قبل از برداشت وجه آن را تاييد يا رد کنيد.
  • پرداخت اجاره ماهانه:  مستاجر مي تواند اجاره برداشت مبلغ اجاره ماهانه از حساب خود را به بانک خود صادر نمايد به اين ترتيب مالک هر ماه از بانک خود مي خواهد که مبلغ اجاره را به حساب خود واريز نمايد.
  • پرداخت اقساط خريد کالا
  • پرداخت اقساط وام و تسهيلات بانک :  با استفاده از «واريز مستقيم» و «برداشت مستقيم» تمامي دريافت ها و پرداخت هاي خود را مي توانيد با يک حساب بانکي در يک بانک انجام دهيد. بنابراين ديگر نياز به حساب هاي متعدد در بانک هاي مختلف نخواهيد داشت.

 

خدمات 24 ساعته "پايا"

 

سامانه پاياپاي الکترونيکي به گونه اي طراحي شده که قادر است شبانه روز و در تمامي روزها به غیر از روزهای تعطیل رسمی از بانک ها دستور پرداخت دريافت نمايد. اين ويژگي به بانک ها امکان مي دهد تا بتوانند اين خدمت را از طريق اينترنت، تلفن همراه و نظاير آن به مشتريان ارائه نمايد.

 

 

حواله صادرشده در "پایا" در حال حاضر در روز و ساعت کاری طی سه سیکل ساعت 03/30 دقیقه و 11/30 دقیقه صبح و 15/30 بعد از ظهر همان روز به حساب مقصد ارسال و واریز خواهد شد.(در حال حاضر و به خاطر شرایط بوجود آمده حواله صادرشده در "پایا" در روز و ساعت کاری طی سه سیکل ساعت 03/30 دقیقه و 10/30 دقیقه صبح و 13/30 بعد از ظهر همان روز به حساب مقصد ارسال و واریز خواهد شد.)چنان چه حواله صادر شده در"پایا" خارج از ساعت کار بانک صادر شود در سیکل یک روز کاری بعد از ساعت (03/30) صبح به حساب مقصد ارسال و واریز خواهد شد.تراکنش های مربوط به سامانه شاپرک  طی روزجاری یک بار و در سیکل اول روز بعد جهت واریز به حساب مشتریان دریافت می شود. در ایام تعطیل هیچ عملیات پایا اعم از ارسالی و دریافتی از سوی بانک ها انجام نمی شود و فقط یک مرحله از تراکنش ها که مربوط به سامانه شاپرک است دریافت می شود و در سیکل کاری بعد از ظهر به حساب مشتریان واریز خواهد شد.

 

دستور پرداخت های ارسالی از طریق سامانه پایا از سایر بانک ها در روز و ساعت  کاری طی سه سیکل (ساعت 03/45 دقیقه و 11/45 دقیقه صبح و 15/45 بعد از ظهر همان روز) جهت واریز به حساب مشتریان دریافت می شود.

 

به اين ترتيب با عملياتي شدن «پايا» نقش «ساتنا» بطور خلاصه به ترتيب زير خواهد بود :

  •  مرکز تسويه ريالي بين بانک هاي کشور
  •  انجام حواله هاي بين بانکي فوري و مهم

 

لزوم ذکر «شناسه حساب بانکي – شبا ً در دستورات ارسالي به «پايا» :

به منظور اطمينان بانک حواله دهنده به صحت شماره حساب مقصد، لازم است متقاضي حواله شناسه بانکي- شباي حساب مقصد را به بانک حواله دهنده اعلام کند.

 

راهنمای گام به گام واریز حواله پایا

 

قدم اول
به یکی از شعب بانک مسکن میرید

قدم دوم
درخواست خودتون رو برای انتقال وجه پایا به متصدی اعلام میکنید

قدم سوم
حتما باید شماره شبا حساب مقصد رو داشته باشید

قدم چهارم
متصدی فرمی رو به شما میده که باید مشخصات حساب خودتون و حساب مقصد رو وارد کنید

قدم پنجم
مبلغ انتقالی رو مینویسید که باید کم تر از 15 میلیون تومان باشه

قدم ششم
برگه رو امضا میکنید

قدم هفتم
کار شما توی این مرحله تموم میشه و بقیه مراحل رو بانک طی میکنه

 

سرویس انتقال وجه با شناسه واریز/ فیلم

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میثم
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
سلام ببخشید به نظرم خوب بود چند نمونه از واریز های موفق و ناموفق در حواله ی ساتنا و پایا رو هم بگذارین تا مشتریان بهتر متوجه بشن
مثلا بنده یکی پنجاه میلیون برام واریز کرده تو سط پایا اما خب نمیتونم بفهمم واریزش موفق بوده یا ممکنه کلاهبرداری باشه و خب پایا هم ک یک ساعات مقرری داره برای واریزی و بنده تا قبل از سررسید موعد مقرر کالا رو باید تحویل بدم و حالا واقعا موندم چ کنم از طرفی خب ممکنه مشتری بپره یا اینکه سرم کلاه بره و اصلا واریزش موفق نبوده باشه