صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 09
کد خبر: ۵۸۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

همجنس بازی در زمین فوتبال پرسپولیس

همجنس بازی در زمین فوتبال پرسپولیس یکی از موضوعات زشت فوتبال ایران به شمار می رود و همجنس بازی در زمین فوتبال پرسپولیس سبب محرومیت مادام العمر بازیکنان خاطی شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همجنس بازی در زمین فوتبال پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا کرد و بازیکنان خاطی پرسپولیس برای همیشه از دنیای فوتبال کنار گذاشته شدند. شیث رضائی و محمدنصرتی در بازی با داماش پس از به ثمر رسیدن گل در شادی خود اقدام غیرمتعارفی کردند که توسط کیته انضباطی برای همیشه از بازی در فوتبال محروم شدند. جزئیات هم جنس بازی در زمین فوتبال پرسپولیس را در زیر بخوانید.

 

شاید هیچگاه محمد نصرتی و شیث رضایی فکر نمی‌کردند شوخی‌های پس از گل آنها با یکدیگر در بازی پرسپولیس مقابل داماش گیلان به یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شود و سرنوشتی تلخ را برای آنان رقم بزند. پخش زنده این تصاویر از تلویزیون ایران به اهمیت این موضوع افزود.

 



برخی کارشناسان ورزشی و مسوولین فوتبال ایران از جریحه‌دار شدن وجدان عمومی خبر دادند و حتی مسوول کمیته‌ی انضباطی گفت که این موضوع می‌تواند عواقب قضایی برای این دو بازیکن سرشناس قرمزپوشان پایتخت داشته باشد.



در تازه‌ترین تصمیم‌، شیث رضایی از پرسپولیس اخراج و به پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. محمد نصرتی نیز تا پایان نیم فصل از بازی در این تیم محروم و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان باید پرداخت کند.



در فضای مجازی فارسی واکنش‌ها به این اتفاق متفاوت بود. عده‌ی زیادی این رفتار را "ناپسند و غیراخلاقی" توصیف کرده و ضمن حمایت از برخورد با بازیکنان، مسوولان ورزش ایران را در وقوع این شرایط سهیم می‌دانند.



اما از سوی دیگر کسانی هستند که عنوان «غیر اخلاقی» برای این رفتار را مناسب نمی‌دانند و معتقدند برخورد صورت گرفته با این دو بازیکن صحیح نیست.

 

عبدالرحمن شاه‌حسینی در تلویزیون حرفی زد که خیلی‌ها از گفتنش حتی در یک محفل خصوصی می‌ترسند (اینجا ببینید). قاضی شاه‌حسینی در این خصوص به خبرورزشی گفت: این گزارش در صحن علنی مجلس مطرح شد و قرار بر این بود که از طریق قوه قضاییه پیگیری شود. در حال حاضر نمی‌دانم پرونده فساد در فوتبال چه سرنوشتی پیدا کرده، اما این گزارش ۳۰ صفحه‌ای از همجنس‌گرایی بخشی از همین پرونده بود. پرونده‌ای که اگر مورد بررسی قضایی قرار بگیرد، خیلی چیز‌ها روشن خواهد شد و دست مسئله‌دار‌هایی که حالا سردمدار پاکی شده‌اند، رو می‌شود.

 


همچنین یک منبع آگاه گفت: این گزارش ۳۰ صفحه‌ای که بخشی از آن در حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تهیه شده، شاهدان عینی داشته و برخی از شهود با حضور در مجلس، در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ صحت ادعای خود را گواهی کرده‌اند.

 

 

خاطیان پرونده همجنس‌گرایی در فوتبال چند نفر هستند که در صورت برخورد قضایی، قطعاً مادام‌العمر از حضور در میادین ورزشی محروم می‌شوند. محرومیت مادام‌العمر کمترین مجازات این متخلفان است که البته باید تخلف آن‌ها اثبات شود.


شاه‌حسینی هم تأکید به اثبات این اتهامات داشت؛ حتماً باید بررسی شود، اگر ادعا‌ها درست بوده، مجازات شوند. اگرنه، کسانی که ادعای کذب کرده‌اند باید تحت تعقیب قرار بگیرند.

 

افشاگری یک مسئول درباره همجنس‌گرایی در فوتبال ایران/فیلم

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
آن عمل همجنس بازی نبود بلکه یک حرکت زشت بود وجزای فوتبالیست ها خیلی سنگین ونا عادلانه بود