صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 10
کد خبر: ۵۸۴۱۳

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹

قیمت مسکن در تهران در نیمه اول سال رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹ را در ادامه میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت مسکن در تهران بر اساس اخبار چهارشنبه 19 شهریور نشان از از روند صعودی آن است. قیمت خانه در تهران در مرداد بیش از 10 درصد افزایش داشت و به 23 هزار 100 تومان رسید. حالا این رقم در نیمه نخست شهریور به 23 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در ماه گذشته 1.9 درصد افزایش داشته است. البته این رقم میانگین قیمت مسکن در در مناطق مختلف تهران است و قیمت د رمناطق مختلف متفاوت است. این افزایش قیمت در نرج اجاره در تهران و رهن در تهران هم تاثیرگذار بوده است.قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹ را در ادامه میخوانید.

 

هم اکنون سه منطقه شهر تهران شامل منطقه ۵، منطقه ۱۰ و منطقه ۴ پایتخت، به ترتیب پرمعامله‌ترین مناطق شهر هستند که بیش از یک‌سوم معاملات خرید مسکن شهر تهران در مرداد ماه در این سه منطقه انجام شد. در مرداد ماه ۱۵ درصد از معاملات خرید مسکن در پرتقاضاترین منطقه شهر تهران به لحاظ خرید و فروش مسکن یعنی منطقه ۵ به ثبت رسید و بعد از آن به ترتیب در هر کدام از مناطق ۴ و ۱۰ شهر تهران ۵/ ۸ درصد از معاملات خرید مسکن ثبت شد.


به این ترتیب در میانه تابستان نزدیک به ۳۲ درصد از حجم معاملات خرید مسکن مربوط به این سه منطقه که مصرفی‌ترین مناطق شهر تهران نیز محسوب می‌شوند، بوده است. بررسی فایل‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن که روز گذشته در آگهی‌های مربوط به استارت‌آپ‌های بازاریابی ملکی منتشر شد نشان می‌دهد علاوه بر اینکه سطح قیمت‌های پیشنهادی برای فروش مسکن در هر کدام از این سه منطقه بیش از حد انتظار متقاضیان و واسطه‌های بازار است یک شکاف محسوس بین قیمت فروش آپارتمان‌های نوساز و چند سال ساخت مشاهده می‌شود.


این شکاف بعضا تا ۳۰ درصد نرخ پیشنهادی برای فروش یک واحد مسکونی نوساز با یک واحد مسکونی با عمربنای ۱۰ تا ۱۵ سال مشاهده می‌شود. در‌حالی‌که در شرایط عادی سقف این اختلاف معمولا تا ۲۰ درصد بود. البته این اختلاف تقریبا و در غالب محلات و مناطق شهر تهران مشاهده می‌شود، اما به نظر می‌رسد هم اکنون نرخ پیشنهادی فروش واحد‌های مسکونی نوساز در این سه منطقه بیش از سایر مناطق با قیمت‌های پیشنهادی برای فروش آپارتمان‌های چند ساله اختلاف دارد. واسطه‌های بازار مسکن علت این موضوع را بیشتر بودن سطح تقاضا برای خرید آپارتمان در این سه منطقه می‌دانند.

 

 
برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: