صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 10
کد خبر: ۵۸۴۱۷

تشکیل استان گلساران صحت دارد؟

به تازگی خبری مبنی بر طرح مجلس برای تشکیل استان گلساران منتشر شد و اعلام شد که وزارت کشور با تشکیل استان جدید موافقت کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر پس از اعلام وصول طرح تشکیل استان گلساران خبر موافقت وزارت کشور با تشکیل استان گلساران منتشر شد اما مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور به انتشار خبر تصویب طرح تشکیل استان جدید واکنش نشان داد و این خبر را تکذیب کرد.

 

 

طرح تشکیل استان اصفهان شمالی با تغییراتی به استان گلساران تغییر یافت. گلساران شامل شهرستان‌های محلات و دلیجان، از استان مرکزی و شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان از استان اصفهان خواهد بود.

مرکز این استان کاشان است.

 

زهرا احمدی با تکذیب خبر تصویب تشکیل استان جدیدی به نام گلساران یا اصفهان شمالی، اظهار داشت: پیش تر هم پس از طرح مطالب و مدعاهایی راجع به تشکیل استان های جدید در نقاط مختلف کشور، به صراحت اعلام کرده ایم که اگرچه در حوزه تقسیمات کشوری، همواره مطالبات و تقاضاهایی برای تبدیل یا ارتقا مطرح است، ولی مجدداً تأکید می کنیم که تغییرات و تحولات تقسیماتی در سطح تشکیل استان جدید یا کاهش تعداد استان‌های کشور، مقوله ای کاملآً تخصصی و دارای بار مالی فراوان است و در شرایط فعلی وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تشکیل استان جدید ندارد.

 

احمدی خاطرنشان کرد: اعلام موافقت وزارت کشور با تشکیل استان گلساران واقعیت ندارد و وزارت کشور در مقاطع مختلف، نظر کارشناسی و تخصصی خود را مبنی بر مخالفت با تشکیل استان جدید اعلام کرده است.

 

وی افزود: این پیشنهاد هیچ گونه تطابقی با قانون تقسیمات کشوری ندارد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: