صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 12
کد خبر: ۵۸۶۴۸
راهبرد انتخاباتی جو بایدن

لازمه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا چیست؟

کمپین انتخاباتی بایدن چهار گروه جمعیتی را به عنوان بخش های اصلی «ائتلاف بایدن» در نظر گرفته که عبارت-اند از اسپانیولی زبان ها، سیاه پوستان، رای دهندگان جوان و زنان. مدیر تبلیغات بایدن، اومالی دیلون، گفت: همانطور که ما این گروه های اصلی را در نظر داریم اما هیچ رایی را مسلم نمی دانیم ، ما می دانیم هم در زمینه اقناع و هم بسیج مردمی کارهایی داریم که باید انجام دهیم و اطمینان حاصل کنیم که کارها در مسیر اصلی پیش خواهند رفت.

 

به گزارش راهبرد معاصر، کمپین انتخاباتی بایدن به دنبال بهبود روابط با با گروه هایی است که در سال 2016 پیروزی ترامپ را رقم زدند. در یک تماس مطبوعاتی روز جمعه مدیر این کمپین اظهار داشت که اطمینان دارد که می تواند با رای دهندگان ناراضی، مستقل ها، حاشیه­نشین­هاو سالخوردگان، چهار گروهی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پشتیبان ترامپ بودند، حضور قدرتمندی را به نمایش بگذارد. این کمپین داده هایی را به نمایش گذاشته است که نشان می­دهد معاون سابق رئیس جمهور در بین رای دهندگانی که نظر مطلوبی نسبت به هر دو نامزد ندارد، 11 رای در بین مستقل ها، 13 رای در بین اقلیت ها و 17 رای در بین سالخوردگان دارد.

کمپین انتخاباتی بایدن چهار گروه جمعیتی را به عنوان بخش های اصلی «ائتلاف بایدن» در نظر گرفته که عبارت­اند از اسپانیولی زبان ها، سیاه پوستان، رای دهندگان جوان و زنان. مدیر تبلیغات بایدن، اومالی دیلون، گفت: همانطور که ما این گروه های اصلی را در نظر داریم اما هیچ رایی را مسلم نمی دانیم ، ما می دانیم هم در زمینه اقناع و هم بسیج مردمی کارهایی داریم که باید انجام دهیم و اطمینان حاصل کنیم که کارها در مسیر اصلی پیش خواهند رفت.

 

از جمله تلاش هایی که این کمپین مورد تاکید قرار داده است، تبلیغات اخیر در خصوص تاثیر همه گیری ویروس کرونا در سالمندان که با هزینه های هنگفتی صورت گرفته است. جمعیتی که کمپین انتخاباتی بایدن به دنبال آن است تا در رقابت 2020 به ویژه در ایالت های تاثیر گذار نقش مهمی ایفا کند. مثل همیشه سالمندان در فلوریدا قرار است نقش عظیمی ایفا کنند. ترامپ در سال 2016 تنها با یک امتیاز توانست در این ایالت گرمسیر به پیروزی برسد و تلاش کرد جایگاه خود را در این ایالت با سرمایه گذاری و اقامت دائمی در آن تقویت کند.

حومه نشین ها همچنین جمعیت قابل ملاحظه ای برای رقابت محسوب می شوند. رای دهندگان در آن مناطق در آخرین رقابت ریاست جمهوری با 4 رای بالاتر به سمت ترامپ متمایل شدند اما در انتخابات 2018 به هر سمت دموکرات ها برگشتند و نقش اساسی در تسلط حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایفا کردند.  دیلون گفت: ما یک برنامه جامع برای تعامل با سیاه پوستان، جوانان و سالخوردگان داریم. وی همچنین بیان داشت که به موقعیت آرای بایدن در کمتر از دوماه مانده به انتخابات اطمینان دارد و نظر سنجی ها نشان می دهد که وی دارای برتری ملی است. وی افزود من فکر می کنم که اکنون پس از انبوه نظرسنجی ها کاملا واضح است که معاون رئیس جمهور بایدن در حدود مثبت 7 در سراسر کشور وارد دوره کنوانسیون شد و با مثبت 7 از آن خارج می شود. نظر سنجی های جدیدی که از زمان انعقاد کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در هفته گذشت منتشر شد نشان می دهد باید از برتری ملی برخوردار است اما رقابت در حاشیه ها در ایالت های کلیدی ادامه دارد.

 

دنیلون گفت او معتقد است که با توجه به باقی ماندن تعداد کمی رای دهنده بلاتکلیف، عدم وجود رقیب ثالث مهم و میزان محبوبیت ترامپ، رای و دستاورد انتخاباتی بایدن در معرض نوسان جدی نخواهد بود. گاهی اوقات فراموش می کنیم که این رقابت بر خلاف چهار سال گذشته، یک رقابت دو نفره است. سطح حمایت از نامزدهای ثالث بسیار کم است. بنابراین باید حدود 49-50 درصد و ترامپ 42 درصد را در اختیار دارند.

وی اظهار داشت در نظرسنجی های انتخاباتی جایگاه بایدن با وجود تلاش ترامپ برای ارتباط دادن انتخابات به رقابت بر سر نظم و قانون در هیاهوی نژاد پرستی و بی رحمی پلیس، ثابت باقی مانده است، در حالی که رای دهندگان بر پاندمی کرونا و عملکرد دولت در برابر آن متمرکزند. حدس و گمان های زیادی وجود داشت که این کار ترامپ به نفع او خواهد بود اما اینگونه نشد. این کمپین انتخاباتی به خود می‌بالد که محبوبت خود را ایالت های جورجیا، آریزونا و تگزاس گسترش داده و همچنین قصد دارد فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، اوهایو ویسکانسین را از آن خود کند، یعنی تمام ایالت هایی که ترامپ در 2016 آن ها را از آن خود کرد، و از رای خود در کلرادو، مینه سوتا، نوادا و ویرجینیا دفاع کند.

دنیلون گفت: ما در ایالت های مورد رقابت جایگاه بسیار خوبی داریم و به کار خود در این ایالت ها ادامه می دهیم زیرا معتقدیم راه های زیادی برای ما وجود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: