صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۴۹
  • پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 04 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 15
کد خبر: ۵۸۸۷۴

آخرین تحرکات ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا

به ادعای گالوپ ترامپ قطبی ساز ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست و این فصای دو قطبی در کشور عمیق تر شده است اما به نظر می رسد تا زمان انتخابات این امر کاهش یابد. و ما (ایالات متحده) در حال حاضر کشوری نیستیم که یک کاندیدا از هر حزب بتواند پیروزی عظیمی بدست آورد. این بدان معنا نیست که ترامپ نمی تواند پیروز انتخابات باشد بلکه او قطعا می تواند اما علی رغم تحرکات در فلوریدا و نوآدا و حتی پنسلوانیا به نفع ترامپ، او همچنان در تعداد الکترال ها یک شکست خورده محسوب می شود.

 

به گزارش راهبرد معاصر، درحالی که هنوز ۵۳ روز تا انتخابات ایالات متحده باقی مانده است، حوادث روز پنج شنبه نشان داد نه تنها سقوط دونالد ترامپ که از ماه های پیش آغاز شده بود، پایان یافته، بلکه ممکن است فضای انتخابات هر چند با سرعتی خیلی آرام به نفع او بازگردد. اخبار مهم گزارش سیاسی کوک باعث سوق دادن دو ایالت مهم فلوریدا و نوآدا به سمت رئیس جمهور شد. و به نوشته امی والتر تعداد الکترال های بابدن نسبت از ۳۰۸ به در اوایل تابستان امسال به ۲۷۹ به ۱۸۷ طی روزای گذشته کاهش یافته است.

 

همچنین در روز پنج شنبه اکونومیست مدل الکترال خود را به روز رسانی کرد و نوشت: در اوایل ماه ژوئن که اکونومیست مدل خود را از انتخابات منتشر کرد،دونالد ترامپ در بهترین حالت دارای شانس یک به پنج بود که با شیوع کرونا و ناآرامی های اخیر این شانس به یک به ده کاهش یافت و این وضعیت تا اواسط ماه اوت ثابت باقی مانده بود اما اکنون مدل انتخاباتی ما نشان می دهد که دونالت ترامپ توانسته بخش قابل توجهی از حمایت را باز پس گیرد.

 

همه این موارد ما را به این سوال سوق می دهد که: آیا ما شاهد بازگشت ترامپ خواهیم بود ؟ یا این صرفا یک صعودی موقتی است تا نشانه ای برای شکست جو بایدن در نوامبر ؟ به چند دلیل پاسخ قاطعی برای این سوال وجود ندارد، به ویژه آنکه هنوز ۵۳ روز تا انتخابات باقی مانده است، و ما هنوز درگیر بیماری همه گیری هستیم که پیش بینی می شود تا آخر سال جان ۴۰۰هزار آمریکایی را بگیرد. به این مورد اعتراصات داخلی و همچنین وجود یک فرد کاملا غیر قابل پیش بینی در کاخ سفید را اضافه کنید. بطور خلاصه: دو ماه قبلا از انتخابات معمولا نظم خاصی ندارد و تا حدودی غیر قابل پیش بینی است، این برای انتخابات فعلی چهار برابر است. اما این عدم قطعیت به معنای آن نیست که نمی توان هیچ چیزی گفت، آنچه نقشه­ها و آمارها نشان می دهد حکایت از بازگشت آهسته دونالد ترامپ دارد. اگر میزان الکترال ها را همانند یک نوار پلاستیکی در نظر بگیرید، بحران های دوگانه مرگ جورج فلوید و آغاز ناآرامی داخلی، بعلاوه شیوع همگانی کرونا باعث کشش این نوار به سمت بایدن شد زیرا افکار عمومی به سرعت در حال کاهش اعتماد خود به کفایت دولت برای سازمادهی اوضاع بود. اما تحولات طی یک ماه گذشته از بازگشت نرم و آرام لین کش به سطح طبیعی خود حکایت دارد، هر چند هنوز برتری با بایدن است.

 

اما این نکته را نیز در نظر داشته باشد که هر چند با وجود تحولات در فلوریدا به نفع ترامپ، بایدن هنوز ۲۷۹ الکترال را در نظرسنجی ها در اختیار دارد که ۹ الکترال بیش از چیزی است که برای پیروزی نیاز دارد. جایگاه وی تقریبا ثابت مانده و در حال حاضر با توجه به نظرسنجی سی ان ان بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۹ درصد را به خود اختصاص داده اند.

 

به ادعای گالوپ ترامپ قطبی ساز ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست و این فصای دو قطبی در کشور عمیق تر شده است اما به نظر می رسد تا زمان انتخابات این امر کاهش یابد. و ما (ایالات متحده) در حال حاضر کشوری نیستیم که یک کاندیدا از هر حزب بتواند پیروزی عظیمی بدست آورد.  این بدان معنا نیست که ترامپ نمی تواند پیروز انتخابات باشد بلکه او قطعا می تواند اما علی رغم تحرکات در فلوریدا و نوآدا و حتی پنسلوانیا به نفع ترامپ، او همچنان در تعداد الکترال ها یک شکست خورده محسوب می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: